Pražští radní rozhodnou o trase metra D
Radní Hlavního města mají dnes rozhodovat o pokračování příprav nové trasy metra D. Metro by mělo být projektováno se stejnými technologiemi, jaké mají ostatní trasy.
O trase D se mluví už dlouho. Magistrát se podle všeho kloní k nejlevnější variantě. A tou je pouhá odbočka trasy C z Pankráce do Písnice.
Taková výstavba by přišla na 25 miliard korun, a to je o 10 miliard méně než původní varianta.
Původní záměr bylo postavit trasu s použitím nejmodernějších technologií - vlaky bez řidičů, prosklené bezpečnostní stěny na nástupištích, velkoryse řešené stanice.
To v nejlevnější variantě není. Výhodou ale je, že ve stanici Pankrác nebudou muset lidé přestupovat. Vlak totiž pojede rovnou na novou trasu.
Mezi nevýhody pak patří delší, respektive nepravidelné intervaly spojů. A to konkrétně na trase C ve špičce v úseku Pankrác - Háje a Holešovice - Letňany.
Trasa D v levnější variantě navíc není alternativou pro trasu C, pokud by se přistoupilo k opravě a tedy uzavření Nuselského mostu.