Silničáři na Ústecku se připravují na zimu, učí se jezdit v extrémních podmínkách
Slalom, jízda zručnosti nebo brždění na mokré silnici. To všechno si teď zkoušejí řidiči sypačů na polygonu v Mostě. Silničáři se tak připravují na extrémní podmínky, které je mohou v zimně na cestách potkat. A nové školení si pochvalují. Díky němu budou prý líp vědět, jak v krizových chvílích několikatunový kolos ovládat.
„Start bude zde v této garáži do ruky, ideálně pravé, dostanete kelímek s vodou. Pravou ruku doporučujeme proto, že si představujeme, že pravou rukou ovládáte tu vaši technologii. S kelímkem budete muset projet slalom.“
Instruktor polygonu v Mostě Antonín Vohradský vysvětluje dvěma desítkám řidičů sypačů, kudy povede trať jízdy zručnosti. V pravé ruce budou mít kelímek s vodou, v reálu totiž pravou rukou ovládají sypání soli nebo pluh. Kelímek musí na konci odevzdat nevylitý.
Silničáři Ústeckého kraje trénují na polygonu v Mostě jízdu se sypačem v extrémních podmínkách. Natáčel Jan Beneš
K prvnímu sypači míří řidič ústecké Správy a údržby silnic Lucien Schmieder a vydává se na trať.
Pomyslná garáž je úzká, akorát na auto. Následuje slalom a pak couvání zpět do garáže. Schmieder si test pochvaluje. „Vyzkouší se auto, co dokáže, co se s ním dokáže, co řidič umí ovládat,“ říká.
To je také důvod, proč ústečtí silničáři před zimou řidiče školí na jízdu v extrémních podmínkách. S prvním sněhem už na trénink nebude čas.
„Učí se jezdit na neočekávaných překážkách, na vodě, v zatáčkách, jezdí mezi kužely, učí se couvat na čas. Chtěli bychom takto postupně procvičit všechny řidiče,“ informuje Lenka Holovská z ústecké Správy a údržby silnic.
Na nástrahy zimní vozovky tedy ústečtí silničáři připravení budou. Jestli budou připraveni i na odklizení prvního letošního sněhu, se teprve uvidí.