Zájem mladých lidí učit klesá. Plyne to jak z celé řady výzkumů, tak ze stále hlasitějších stížností ředitelů, kteří nedokážou najít kvalitní pracovníky a pracovnice.
„Když nemáte rozvinuté kritické čtení historické kultury, tak si myslíte, že ta stavebnice propaguje holokaust. To vůbec není pravda,“ říká spoluautor učebnice.
„Myslím, že každý vedoucí pracovník nebo manažer by měl občas vypálit do normálního světa, aby si uvědomil, že ten pocit všechno vím, všechno znám, prostě neplatí,“ říká převozník Konstantin Wiesner.
„Za úplně nejdůležitější považuji učit děti o bezpečnosti na internetu a na počítači, protože dnes jsou ty hrozby obrovské,“ zdůrazňuje Dominik Simon ze ZŠ Antonína Baráka v Lovosicích.
Titul Zlatý Ámos pro nejoblíbenějšího učitele získal Dominik Simon ze Základní školy Antonína Baráka v Lovosicích. Do letošního ročníku soutěže žáci nominovali 72 vyučujících, o sedm více než loni.
Kdo je v pohodě, lépe se učí. Kdo je v pohodě, lépe učí. Wellbeing na školách – duševní zdraví jako priorita ministerstva školství. Je to tak doopravdy?
Žákům mimo jiné tvrdila, že v Kyjevě se nic neděje. Když namítali, že ve zprávách České televize viděli hořící město, řekla jim, že veřejnoprávní televize je zaujatá.
Mapy zvládly zobrazit pouze 2000 škol, proto narazila Učitelská platforma při vizualizaci dat na zásadní problém. Při takto vysokém číslech také došlo k občasným chybám u škol, které se zobrazovaly.
V případě, že jsou ale učitelé dobří a kvalitní, tak dětem nezprostředkovávají jenom znalosti, ale i sociální kontakt. „Komunikují s ním, chválí ho, povzbudit. Když má problém, tak se sejdou,“ říká.
Dvacetiletý muž zranil nožem i dva další lidi, pak ho zadržela policie. Francouzská vláda po útoku vydala nejvyšší stupeň varování před terorismem a posílila hlídky policistů i vojáků v ulicích.
„Projekt Dějepis+ pomohl s tím, aby se moderní dějiny po roce 1968 učily pro žáky zábavnějším a živějším způsobem, který by je zaujal,“ říká Pavel Martinovský, předseda Asociace učitelů dějepisu ČR.
Školy si v uplynulých měsících stěžovaly na to, že nemocenskou zaměstnancům musejí hradit z peněz na vybavení škol. Nově by se prvních 14 dní mělo vyplácet z peněz určených na mzdové náklady.
Společenský tlak pramení z toho, že v Jižní Koreji žije přes 50 milionů lidí, a to na přibližně stejné rozloze, jako je Česko. Soutěživost a konkurence je tudíž podle expertky mezi studenty velká.
„Že to není normální, mi trvalo pochopit dlouho. Musel jsem si k tomu dojít až na terapii. A to bylo dlouho po soudním procesu, kde byl Matěj seznán vinným na základě znaleckých posudků,“ říká.
Senát návrh schválil po víc než tříhodinové debatě navzdory nejasnostem, z jakých dat bude objem peněz na platy pedagogů vycházet. Ministr školství chce o určení výše platů jednat s odbory.
Soudkyně odmítla, že by se Drahomíra F. dopustila podvodu, když předložila zfalšovaný vysokoškolský diplom. Ženě tak udělila dvacetiměsíční trest odnětí svobody s dvouletou zkušební lhůtou.
„Nemohla jsem spát, nedokázala jsem plnit zadané úkoly, nedokázala jsem se zajímat o nic, ani o své studenty, což je pro mě dost netypické,“ říká Petra, která ve svém zaměstnání „vyhořela“ loni.
Po dvouletém vyšetřování středočeské kriminálky státní zástupce obžaloval exředitelku základní školy. Třináct let se podle něj prokazovala falešným diplomem. Nyní jí hrozí až osm let vězení.
Podle obžaloby vyvíjel pedafof sexuální nátlak a zneužil čtyři studentky gymnázia v Krupce. Hrozí mu vězení na dva roky až deset let, protože se trestného činu měl dopustit z pozice učitele.
„Válka je ruleta, nad lidmi neustále létají dělostřelecké granáty a já vlastně ani neviděl ruského vojáka,“ říká Švrčina. Původním povoláním je učitel matematiky, v dětství obdivoval Kubiše a Gabčíka.
„Svět nebude vždycky jenom příjemný. Skvělé je, když se na to trochu připravím. Je to trénink pro pocity zklamání a nespravedlnosti,“ říká psycholožka Babora Downes o zklamání ze vztahu s učitelem.
„Nechtěl jsem to udělat, ale on mě k tomu vyprovokoval,“ řekl u pražského městského soudu Řehák. Učitele chtěl podle svých slov jen vystrašit a zeptat se ho, proč se k němu choval špatně.
Bronislav Sobotka učí angličtinu a říká o sobě, že je nadšený učitel: „Říct si, že je na cizí jazyky člověk starý, je skvělá výmluva, ale není to překážka. To je jeden z mýtů a mě baví je bořit.“
Když před necelým rokem převzala vládu koalice Spolu a Pirátů se STAN, zavázala se, že do konce roku zlepší podmínky pro učitele. Jenže zákon, kterým by vláda svůj závazek splnila, stále chybí.