Polská veřejnoprávní televize přesunula večerníček, kvůli penězům z reklamy

Na tradiční znělku polského večerníčku můžou polské děti zapomenout. Veřejnoprávní televize totiž přesunula pohádku na dobrou noc z prvního programu na kanál Kultura. „Hlavním důvodem byla velmi nízká sledovanost a potom peníze z reklam, které nám večerníček ubíral,“ říká mluvčí Polské televize Jacek Rakowiecki.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Televize. Ilustrační foto

Televize. Ilustrační foto | Foto: Free Digital Photos, worradmu

„Doba, kdy se vysílal večerníček, je totiž v televizi nejdražší. A kvůli večerní pohádce jsme nemohli vysílat reklamy, které naše veřejnoprávní televize tolik potřebuje.“

Rodina Macieka a Kasi Wiechových z Varšavy je šestičlenná, mají čtyři děti. „Vždy jsem měl večerníček spojený se sedmou hodinou večerní. To byl náš rodinný rituál,“ říká tatínek.

„Dívali jsme se dokonce s dětmi. To byl neměnný bod celého dne. Mrzí mě, že pohádku na dobrou noc přesunuli na jiný kanál,“ dodává paní Kasia.

Přehrát

00:00 / 00:00

Večerníček přesunula polská veřejnoprávní televize kvůli financím z reklam na jiný program

V Polsku tak tento týden skončila jedna historická epocha. Tradice, kdy si v sedm hodin večer sedly děti před televizi, podívaly se na večerníček a pak šly spát. Už několik let to ale stejně neplatilo.

„Vysílání večerníčku na prvním kanále vadilo například fotbalovým přenosům, které měly přednost. Často jsme proto dětský blok rušili. To se teď už nestane,“ obhajuje přesun na menšinový kanál mluvčí televize.

„Večerníček byl rok od roku kratší. Začátek pohádky se kvůli reklamám neustále posouval a děti nejsou tak trpělivé, aby zůstaly u televize. Proto klesala sledovanost,“ argumentuje otec čtyř dětí.

Značnou část diváků tvoří důchodci

Polskou televizi zaskočil ale ještě jeden fakt. Až třicet procent diváků večerníčku tvořili důchodci. Děti pouze deset procent.

„Myslím si, že může jít o prarodiče, kteří sledují večerníček s vnuky. A to je taky skvělé. Děti by se neměly dívat na televizi samy,“ říká mi Malgorzata Mierzejewska, šéfka vysílání pro děti a dodává:

„Značná část dětských programů komerčních stanic totiž není vhodná pro mladého diváka. Je v nich hodně násilí, slovní agrese a to dětem škodí.“

Ještě před pěti lety se na večerníček díval každý čtvrtý polský předškolák. Dnes je to už každý devátý.

„Naše děti byly zvyklé na večerníček, ale možná je to znak doby, že musí skončit. Dnešní děti si totiž můžou pustit DVD nebo satelit,“ dodává paní Kasia Wiechová.

Petr Vavrouška, Tereza Jelínková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme