Součástí školní výuky má být i lízání zmrzliny či hra se stíny, doporučují britští vědci

Součástí výuky na základních školách by mělo být i lízání zmrzliny, doporučují britští vědci. Mezi další aktivity, které by na anglických školách rádi viděli, patří hnětení těsta, hrabání se v půdě či hraní si se stíny, popsal list The Guardian.

Londýn Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zmrzlina, zmrzlinářství, léto, ochlazení, sladkosti

Součástí školní výuky má být i lízání zmrzliny, doporučují britští vědci (ilustrační foto) | Foto: Anna Jadrná | Zdroj: iROZHLAS.cz

Doporučení pro zlepšení přírodovědného vzdělávání vydala Královská chemická společnost ve spolupráci s vědci z oblastí fyziky a biologie. Věří, že takovéto zásadní zkušenosti přispějí k výuce základních vědeckých konceptů, kterým by mělo rozumět každé dítě, a zároveň pomohou snížit nerovnosti v oblasti přírodovědného a technického vzdělávání.

26:03

Vražda Horákové jako od Lady a stavebnice o holokaustu? Metoda vtáhne každého, věří učitel

Číst článek

Například lízání zmrzliny patří podle expertů do školních osnov, protože dětem ukazuje důležité vědecké koncepty, jako je zahřívání, chlazení a působení teploty.

„Jedno z doporučení pro chemii zní, že do 11 let by všechny děti měly začít chápat, jak působí teplota a jak může zahřívání a ochlazování měnit věci,“ vysvětluje návrh Aylin Ozkanová z Královské chemické společnosti.

„Jaká lepší rekvizita může učiteli pomoci to vysvětlit než zmrzlina? Takovéto zásadní zkušenosti podporují učení na osobní úrovni, a proto se domníváme, že by měly být součástí učebních osnov,“ doplnila.

Fyzikové si zase přejí, aby ve výuce dostaly prostor i světlo a hudba, a biologové by rádi viděli, že děti ve škole pěstují zeleninu a učí se o recyklaci.

Škola telefony může zakázat. Musí na ně ale vyhradit místo, kde k nim budou mít žáci přístup

Číst článek

„Ne všechny děti mají přístup k zahradě nebo školním pozemkům a my chceme, aby děti poznávaly svět kolem sebe, a zároveň chceme podpořit učitele, aby zapojovali vědu do každodenních činností,“ uvedla Lauren McLeodová z Královské biologické společnosti.

Anglický úřad pro dohled nad školstvím Ofsted nedávno vyjádřil přesvědčení, že se přírodním vědám na základních školách věnuje příliš málo času a že hrozí jejich vytlačení z učebních osnov.

Někteří žáci podle úřadu celé pololetí neměli žádný přírodovědecký předmět.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme