Vedení Brna přepracuje plány rekonstrukce podchodu pod nádražím. Obchody se do něj ale nevrátí
Do podchodu pod hlavním vlakovým nádražím v Brně se nevrátí obchody. Rozhodlo o tom vedení města. Magistrát od předloňska připravuje rekonstrukci prostranství, celý projekt ale nakonec bude kvůli úsporám vypadat jinak.
Vedení Brna chce nechat podchod v celé šířce určený pouze chodcům, takže prosklené moderní obchody zůstanou pouze na vizualizacích, které zpracovala Kancelář architekta města Brna.
Brno získalo do vlastnictví dalších pět stánků v podchodu pod hlavním vlakovým nádražím. Nechá je zbourat. Vedení města zároveň nechalo přepracovat projekt rekonstrukce podchodu. Nově platí, že se do něj nevrátí žádné obchody
Radní Jiří Oliva z ČSSD to zdůvodnil tím, že do roka začnou dělníci bourat obchodní dům Tesco na Dornychu, kde soukromý developer postaví nové obchody, kanceláře nebo byty. Takže podle něj bude dost prodejen poblíž podchodu a není už nutné mít stánky přímo v něm.
Díky tomu bude taky rekonstrukce za odhadovaných padesát až šedesát milionů korun levnější, město nicméně přijde o peníze z případného pronájmu prostor. Jiří Oliva řekl, že věří, že obchodníci už si našli nové náhradní prostory a nebude pro ně problém, že se do podchodu nevrátí.
Magistrát samotnou rekonstrukci pořád odkládá, i když první stánky nechal vyklidit hned na začátku roku 2022. Aktuální odhad zahájení oprav je někdy v roce 2024. A týkat se to bude jenom podlouhlého tunelu.
Více dokumentů, žádné preferenční body. Brno-střed zpřísní pravidla pro přidělování obecních bytů
Číst článek
Město ještě nemůže přistoupit k rekonstrukci podzemní haly pod tramvajovými kolejemi. Trvají tam soudní spory o vlastnictví obchodů, i když i ty vychází ve prospěch města.
Minulý týden jedna ze společností, která soud s Brnem prohrála, předala městu pět stánků, které nechá magistrát zlikvidovat. Další společnost pak radnici informovala, že jeden svůj obchod vyklidí dobrovolně, poslední majitel se ještě neozval, soudní spor s ním trvá.
Radní Oliva očekává, že soudci dají i v dalších případech za pravdu městu a že nakonec rozhodnou i o tom, že firmy mají městu za několik let zpětně zaplatit nájem v řádu milionů korun.
Je tedy možné, že obchody nakonec nebudou ani v podzemní části pod tramvajovými kolejemi. O tom ale zatím vedení města nerozhodlo. Rekonstrukce této části podchodu totiž souvisí i s plánovanou proměnou Benešovy ulice a části Nádražní ulice.
S tím bude souviset i přestavba celé sítě východů z podchodu po schodech k nástupištím tramvají a do okolí.