V České Třebové začne obří rekonstrukce nádraží. Potrvá sedm let a bude stát přes patnáct miliard

Letos by měla začít největší ucelená obnova železničního uzlu v dějinách Správy železnic a to oprava železničního uzlu Česká Třebová. Práce potrvají přibližně sedm let a podle prozatímních odhadů budou stát víc než patnáct miliard korun.

Česká Třebová Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nádraží v České Třebové

V České Třebové začne obří rekonstrukce nádraží | Foto: Tereza Brázdová | Zdroj: Český rozhlas

Koncem uplynulého roku železničáři ještě zapracovávali do připravené projektové dokumentace připomínky, které k ní dorazily a v tuto chvíli už mají na Drážním úřadu podanou žádost o vydání stavebního povolení.

Přehrát

00:00 / 00:00

Železničáři letos zahájí opravu vlakové stanice Česká Třebová - největšího železničního uzlu v zemi

V první polovině letošního roku pak chtějí zahájit výběr zhotovitele a ještě koncem roku stavbu zahájit. Detailní postup, čím práce začnou a jak budou pokračovat, se bude odvíjet podle harmonogramu vybrané firmy.

Cílem ale je, aby stavbaři pracovali postupně a co nejméně tak narušili provoz železniční dopravy.

Prodloužený podchod

Poslední zásadní opravy Česká Třebová pamatuje v 50. letech minulého století. Dělníci v následujících sedmi letech opraví nástupiště, která budou nově bezbariérová s novým informačním systémem.

Stávající podchod železniční stanice bude delší a tím nahradí přilehlý a už dosluhující podchod, který slouží k přístupu od spodní části Terminálu Jana Pernera do oblasti za nádražím.

Zrušený bude také nedaleký podchod u firmy Korado, který vede směrem k sídlišti Borek, je také ve špatném technickém stavu a nahradí ho lávka přes kolejiště.

S novým rokem začne modernizace pražského Smíchovského nádraží, vyjde na 4,14 miliardy korun

Číst článek

Modernizace se bude týkat nejen samotné České Třebové, ale i navazujících úseků směrem do zástávek Třebovice, Opatov a Dlouhá Třebová. To je celkem 25 kilometrů, kde stavbaři opraví železniční svršek i spodek, trakční vedení a vymění koleje.

Na trase pak bude 400 nových výhybek a bude potřeba opravit celkem 32 mostů. Obnova pak s sebou spolu s výstavbou protihlukových opatření přinese snížení hluku od kolejí a také zvýšení maximální rychlosti projíždějících vlaků z 60 kilometrů na 80 kilometrů za hodinu.

Očekávané náklady přesáhnou patnáct miliard korun. Vidinu dotace v tuto chvíli železničáři nemají, nicméně podařilo se jim zatím získat dotaci na projektovou dokumentaci, která bude stát asi 277 milionů korun a z toho 180 milionů by měl pokrýt příspěvek Evropských fondů, konkrétně z programu Nástroj pro propojení Evropy.

Barbora Soukupová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme