ČTÚ chce pod hrozbou sankcí zkrátit lhůty pro přenos mobilních čísel

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) chce přinutit operátory, aby víc než dosud vycházeli vstříc zákazníkům. Zkrátit by se například měla doba, během které je možné přenést mobilní telefonní číslo. Počítá s tím novela zákona o elektronických komunikacích, která by měla odbourat současnou praxi výpovědních lhůt v délce až 42 dnů.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Telefonování

Telefonování | Foto: stock exchange

Dnes o tom informoval předseda regulačního úřadu Jaromír Novák. V případě, že by operátoři přenos čísel zbytečně zdržovali, čekaly by je až milionové sankce.

Na dlouhou výpovědní lhůtu si podle právního poradce neziskové organizace dTest Miloše Borovičky pravidelně stěžuje několik spotřebitelů týdně.

„Dnes přijímáme poměrně dost stížností, kdy na jednu stranu je avizována změna operátora jako snadná, ale jakmile se zavolá stávajícímu operátorovi, tak se zákazník dozví, že to může trvat téměř až dva měsíce, protože dobíhá výpovědní lhůta u smlouvy, která byla ,bez závazků‘, která byla avizovaná jako ukončitelná prakticky okamžitě,“ upozorňuje.

Přehrát

00:00 / 00:00

O výpovědních lhůtách mluvili Michal Frankl z Asociace provozovatelů mobilních sítí a právní poradce organizace dTest Miloš Borovička

Člen představenstva Asociace provozovatelů mobilních sítí Michal Frankl nepředpokládá, že by byla výpovědní lhůta zcela vypuštěna – je totiž potřeba nějaký čas na ukončení smlouvy a vyrovnání závazků.

„Ve výpovědní době se ověřuje především to, jestli zákazník, který výpověď dal, je skutečně ten, který je k tomu oprávněn. To znamená, že předcházíme takovým případům, aby někoho přehlásili k jinému operátorovi bez jeho vědomí,“ vysvětluje Frankl.

Pokud podle něj vznikne tlak na to, aby se mobilní číslo přenášelo k jinému operátorovi v extrémně krátkém čase, spotřebitele to nakonec bude stát víc peněz.

„Prožíváme tady 15, možná už 20 let, kdy ceny telekomunikačních služeb postupně klesají, tak by možná ten pokles byl pomalejší, než by jinak mohl být,“ naznačil Frankl. „Ale rozhodně téma výpovědních dob není nějaká zásadní věc, která by změnila všechno vzhůru nohama,“ dodal.

Veronika Sedláčková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme