Koncem roku hledají Češi víno, whisky či slivovici. Alkoholismu se nebojí
V listopadu a prosinci prudce roste zájem o témata spojená s alkoholem, alespoň to ukazují statistiky vyhledávače Seznam.cz. A zatímco vaječný koňak je hitem jen koncem roku, zájem o víno stoupá celý podzim.
Dlouhodobě je nejhledanějším alkoholem víno, dotazů na něj měsíčně nebývá na tomto českém vyhledávači méně než 100 tisíc. Takové oblibě se v letních měsících blíží pivo a během vánočních svátků pak vaječný koňak, lidé hledají zejména recepty.
Pod 30 tisíci hledáními měsíčně se pohybuje rum, častěji se o něm mluví opět koncem roku. Podobně je na tom whisky, která dlouhodobě přitahuje zájem stále většího počtu lidí, zdatně jí sekunduje slivovice. O něco méně se pak hledá vodka, obdobně jako koktejly. Zajímavé je, že u posledního výrazu povětšinou nejde o alkohol, pokud Češi hledají koktejl, pak spíše nutriční.
Konec žebříčku pak obsazuje sekt, který je dle očekávání zmiňován hlavně v prosinci, celoročně se stabilně drží becherovka se 7 až 12 tisíci hledání měsíčně. A teprve zde se objevuje i slovo „alkoholik“. Alkoholismus je ještě o něco níže, spolu s fernetem, šampaňským a vinnou pálenkou Metaxa.
Pro srovnání, pokud se podíváme na statistiky celosvětového vyhledávače Google, trend zůstává podobný: Zájem o pivo narůstá v letních měsících, víno vede koncem roku. Tehdy se objevují i dotazy na sekt, zatímco Becherovka se hledá během celého roku prakticky stejně. Úplně přesné srovnání ale možné není Google neposkytuje konkrétní čísla o hledanosti jednotlivých slov, pouze ukazuje relativní trendy.
A nejhledanější slovo spojené s alkoholem? V obou vyhledávačích je to celoročně „alkohol tester“, řízení pod vlivem je tedy zjevně větší téma, než by se mohlo zdát.