OBRAZEM: Pražský dopravní podnik představil vítězný návrh plánované lanovky z Podbaby do Bohnic
Vítězem mezinárodní architektonické soutěže na podobu plánované lanové dráhy Podbaba – Troja – Bohnice se stalo londýnské studio William Mattews Associates, které stojí také za návrhy londýnské lanovky, nebo modernizace nádraží London Bridge. Bude také spolupracovat na celé přípravě projektu včetně výstavby samotné lanovky.
Mezinárodní otevřenou architektonickou soutěž vyhlásil Dopravní podnik hl. m. Prahy letos v květnu. Přihlásilo se do ní 23 zájemců z devíti evropských zemí. Z nich porota vybrala pět týmů, jejichž úkolem bylo vypracovat architektonické návrhy všech tří stanic a pěti podpěr s ohledem na umístění budoucí lanovky a její okolí či přírodní reliéf.
Z předložených návrhů mezinárodní porota následně vybrala a ocenila tři nejlepší. První cenu obdrželo londýnské studio William Matthews Associates, které se bude také podílet na projektu a výstavbě lanovky.
„Lanová dráha propojuje pražské čtvrti Dejvice, Troju a Bohnice, překlenuje Vltavu a prochází jedním z nejvýznamnějších přírodních prvků Prahy – Trojskou kotlinou. Návrh jemně vstupuje do tohoto fascinujícího prostředí kompaktně navrženými stanicemi, jejichž střechy se průběžně proměňují a reagují na bezprostřední okolí,“ přiblížili autoři svůj vítězný návrh.
Lanovka má zajistit chybějící přímé propojení mezi Prahou 8 a Prahou 6 do doby, než vznikne plánovaná tramvajová trať s novým mostem v Troji. Na více než dvoukilometrové dráze město plánuje stanice Podbaba, Troja a Bohnice. Má být schopná za hodinu přepravit až 2 300 lidí. Odhad nákladů na výstavbu jsou podle dřívějších informací dvě miliardy korun.