Ministerstvu obrany vypadl ze skříně další kostlivec
Hloubková kontrola odhalila závažné nedostatky v hospodaření armádního vydavatelství AVIS. Koncem roku už nedobrovolně odešel jeho ředitel, rozloučit se bude muset i řada dalších zaměstnanců. Že fungování této Agentury vojenských informací a služeb není levnou záležitostí dokládá fakt, že každý rok dostane od ministerstva plných 100 milionů korun na propagaci armády.
Kontroloři například zjistili, že vydavatelství zadávalo předražené zakázky soukromým firmám. Zbytečně se utrácely desítky milionů, potvrdil Radiožurnálu náměstek ministryně obrany Radek Šmerda. Podle něj chybělo přesné zadání, jak má propagace ozbrojených sil v praxi vypadat, zároveň se nikdo nestaral o základní ekonomické ukazatele.
"Ne vždy je v rámci této agentury hospodařeno účelově, průhledně, efektivně. Improvizace za 100 milionů korun českých ročně nemá v současné kapitole ministerstva obrany co dělat," posteskl si Šmerda.
Agentura vojenských informací a služeb čelila kritice už před časem, když vydala stolní kalendář s fotografiemi, které nostalgicky připomínaly odbdobí totalitního režimu. Když na kontroverzní vydavatelský počin upozornila média, všech 8 tisíc vytištěných kalendářů za čtvrt milionu korun šlo do stoupy.