Návštěvnost Česka turisty ze zahraničí klesá

Hlavně kvůli hospodářské krizi přijelo loni do Česka přibližně o desetinu zahraničních turistů méně než v předchozím roce. Odhaduje to ministerstvo pro místní rozvoj a agentura CzechTourism.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Chrám sv. Víta. Ilustrační foto.

Chrám sv. Víta. Ilustrační foto. | Foto: Tomáš Adamec

Jak uvedla na Rádiu Česko Markéta Chaloupková z agentury Czech Tourism, deset procent je citelný propad. "Pocítila to především Praha, která je hlavním lákadlem pro turisty. Nutno ale říct, že těch 10 procent je průměrně rozloženo do všech tří čtvrtletí. Co se týká výsledků za celý rok, ty budeme mít za měsíc," řekla.

Desetiprocentní pokles předpovídá i analytická společnost Mag Consulting, která podobný vývoj předpokládá i letos. "Veškeré predikce pro rok 2010 jsou spíše opatrné, protože světoví i evropští analytici museli několikrát v průběhu posledních dvou let své výhledy upravovat," řekla Chaloupková.

Přehrát

00:00 / 00:00

Hospodářská krize se vloni podepsala na českém turismu méně než desetiprocentním poklesem zahraničních návštěvníků. Více s Markétou Chaloupkovou z agentury Czech Tourism.

Podle ní se očekává, že v roce 2010 dojde k postupnému vyrovnávání se se situací. "A mohli bychom se možná dostat na výsledky srovnatelné s rokem 2008. Ale jestli dojde k nějakému velkému zlepšení, to jsme my i analytici velice opatrní," dodala.

Co se týče struktury cizinců, kteří do České republiky jezdí, je podle Chaloupkové důležitá takzvaná velká pětka - Německo, Polsko, Itálie, Velká Británie, Rusko. "Pokud mají tyto země problémy, má problémy i český cestovní ruch," dodala.

Větší propagace

Krize je podle ní velkou výzvou pro marketing nejen v Czech tourismu, ale i všech ostatních turistických agentur zahájit projekty, které mají přilákat turisty. Připomněla, že Czech tourism například zahajuje projekt, který představuje českou gastronomii pod názvem Czech Specials.

"Ve spolupráci s regiony chystáme také větší propagaci ČR jako kongresové destinace nebo představujeme ČR jako ideální destinaci pro pořádání svateb. Takže rozsah marketingových akcí se rozšiřuje a snažíme se zaměřovat i na témata, která jsme před tím za stěžejní nepovažovali," přiblížila Chaloupková.

Co se týče kvality služeb, které jsou v České republice cizincům poskytnuty, zahraniční návštěvníci si podle ní občas stěžují, týká se to hlavně Prahy.

"Ačkoliv se počet stížností v průběhu let snižuje, ministerstvo pro místní rozvoj a další profesní organizace chystají velký balík projektů, které se mají zaměřit právě na kvalitu služeb," řekla na Rádiu Česko.

Katarína Brezovská, Karolína Koubová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme