Ombudsman: Banky zneužívají informace od klientů
Úřad ombudsmana upozornil na to, že banky v České republice nakládají s osobními údaji svých klientů příliš volně a že lidé jsou vůči peněžním ústavům ve velmi nevýhodné pozici. Jeden z klientů svou stížností upozornil na fakt, že banky při uzavírání smluv požadují od lidí nejen nezbytné informace, ale i dobrovolná data.
Dobrovolné informace, například telefonní čísla nebo bližší podrobnosti o členech rodiny, by přitom klienti vůbec nemuseli sdělovat. To ale banky často zamlčují, potvrdila v Ozvěnách dne Radiožurnálu zástupkyně ombudsmana Jitka Seitlová:
O zneužívání informací klientů bank mluvila v poledních Ozvěnách dne zástupkyně ombudsmana Jitka Seitlová.
"Pokud se týká komunikace s bankami, často klient neví, na co má právo z hlediska ochrany svých osobních údajů. Setkáváme se s tím, že se na nás občané obracejí a dotazují se, jaká mají práva. Bohužel je často souhlas klienta dán bez toho, že by si uvědomil jeho dopady."