Podle ministerstva školství neuspělo 53 procent uchazečů o studium na osmiletých gymnáziích
Na osmiletá gymnázia se nedostalo asi 53 procent uchazečů, u šestiletých gymnázií bylo neúspěšných zhruba 68 procent. Ve středu to uvedl vrchní ředitel sekce informatiky, statistiky a analýz ministerstva školství Václav Jelen. Z celkového počtu neúspěšných uchazečů tvořili největší skupinu, asi 36 procent, žáci, kteří se hlásili na osmiletá gymnázia. Uchazeči o šestiletá gymnázia pak tvořili asi pětinu všech neúspěšných uchazečů.
Přihlášku na střední školu letos podalo 157 000 lidí, zasláno bylo téměř 420 000 přihlášek. V prvním kole přijímacího řízení uspělo celkem téměř 82 procent uchazečů, neúspěšných bylo necelých 29 000 lidí.
Na osmiletá gymnázia se podle statistiky ministerstva školství dostalo 9 109 žáků, neúspěšných bylo 10 338 dětí. Na šestiletá gymnázia bylo podle ministerstva přijato 2 456 žáků, neúspěšných bylo 5 318. Uchazeči o víceletá gymnázia tak tvoří asi 15 500 nepřijatých uchazečů. Většina žáků, kteří se hlásili na víceleté gymnázium, byla podle statistik ministerstva přijata na školu, na kterou chtěli nejvíce. U uchazečů o osmiletá gymnázia se jedná asi o 82 procent přijatých, u uchazečů o šestiletá gymnázia pak asi o 79 procent přijatých.
Problémy nejsou. Výsledek přijímaček už v systému vyhledalo přes 56 tisíc uchazečů, říká šéf Cermatu
Číst článek
Ministerstvo předpokládá, že většina z těchto nepřijatých uchazečů bude dál pokračovat ve studiu na své základní škole, mohou si ale podat i přihlášku v druhém kole přijímacího řízení, pokud budou volné kapacity. Přihlášku v druhém kole můžou uchazeči podávat od 21. do 24. května, využít mohou systém DiPSy či papírovou přihlášku.
Letos poprvé se uchazeči mohli hlásit elektronicky s využitím ověřené identity zákonného zástupce. Přihlášky mohli podávat také takzvanou hybridní formou, tedy kombinací tištěných přihlášek s podporou elektronického systému, případně stejně jako v předchozích letech papírovou formou. Uchazeči si mohli nově podat tři přihlášky místo dvou, určovali na nich, na jakou školu chtějí nejvíce.