Šumavský park už se nebrání propojení s Hochfichtem
Šumava se možná propojí s rakouským zimním centrem Hochficht. Tuto možnost poprvé po 13 letech připustila Správa Národního parku Šumava. Šlo by o vybudování dopravního spojení mezi Novou Pecí na Prachaticku a rakouským střediskem.
Jak ve vysílání Radiožurnálu řekl ředitel správy parku František Krejčí, ve hře je nyní několik variant, mezi nimi i lanová dráha z Klápy na vrchol Reischelberg.
"Jedná se například o skibusy, plynové autobusy nebo o rozšíření silničky, která vede z Nové Pece na Zadní Zvonkovou a na Hochficht, nebo právě o lanovku nebo o elektrodráhu, která je také jednou z variant, které by mohly projít posuzováním," upřesnil Krejčí.
Rozhovor s ředitelem Správy Národního parku Šumava Františkem Krejčím v pořadu Stalo se dnes
Jihočeský kraj a starostové obcí na Lipensku volají po lanovce už dlouho, protože by podle nich výrazně pomohla rozvoji regionu. Vedení šumavského národního parku se tomu ale dosud bránilo. Výsledek dnešního jednání považují všechny strany za průlomový.
"Došlo k posunu názoru na dopravu hostů národního parku do areálu Hochficht i ze strany kraje. Původně byl v těchto místech plánován sjezdařský areál a ten z návrhů zmizel. Dnes opravdu jednáme pouze o tom, jak lépe zajistit dopravu hostů," vysvětlil Krejčí důvod, proč správa parku ustoupila.
Zástupci kraje, obcí a parku nyní nechají zpracovat studii, která pomůže vybrat ekologicky nejšetrnější řešení. Pro správu parku jsou podle Krejčího takovou variantou plynové autobusy.
"Ale nechceme v tuto chvíli žádnou variantu upřednostňovat, spíš varianty mají dnes stejnou úroveň a je potřeba je posuzovat společně a hledat tu nejlepší, co se týká jak ochrany přírody, tak rozvoje místního podnikání," doplnil ředitel.
Čeští lyžaři dosud musí jezdit po zdevastované silnici z Nové Pece přes Zadní Zvonkovou k parkovišti pod Hochfichtem a zpět 90 kilometrů. Lanová dráha by zkrátila dobu cestování asi na třetinu.