Slovensko chce po neštěstí prověřit všechny rozestavěné dálniční mosty
Po zřícení rozestavěného dálničního mostu chce Slovensko zkontrolovat všechny podobné stavby. Rozestavěných mostů je asi 30. Policie rovněž vyšetřuje, kdo udělal chybu.
Při pátečním neštěstí na severovýchodě země zemřeli čtyři lidé. Podpůrná konstrukce nevydržela nápor při betonáži mostu a spadla.
Policie se snaží vypátrat viníka. Ve hře je hned několik stavebních firem. Slovenské ministerstvo dopravy odhadlo, že podobných rozestavěných mostů je momentálně na Slovensku asi 30.
Most byl součástí stavby dálnice D1 na severovýchodě země. Státní tajemník ministerstva dopravy Andrej Holák byl přímo na místě neštěstí u obce Kurimany. „Práce na tomto úseku, tedy první fáze dálnice D1, jsou zastavené. Musíme určit postup, co dále,“ říká.
Mezitím se budou odstraňovat trosky zříceného mostu, stavba se zřejmě strhne úplně celá. Za přilehlý úsek dálnice zodpovídá česká firma Bögl a Krýsl, samotný most pro ni ale stavěl slovenský dodavatel.
Bezprostředně po neštěstí se na Slovensku rozproudila debata o financování dálnic. Zakázku na stavbu dálničního úseku u Levoče udělila předchozí vláda Ivety Radičové. Současná vláda Roberta Fica tvrdí, že vítězná cena byla příliš nízká a že levnější stavba znamená i nižší kvalitu.