Místo fotokulometu výstřel z kanonu. Ruská stíhačka, která se zřítila během výcviku, byla možná sestřelena

Ruskou stíhačku Su-30, která se v úterý zřítila u Tveru, mohla omylem sestřelit jiná stíhačka během cvičení, uvedla ve středu ruská státní agentura TASS s odvoláním na nejmenovaný zdroj. Dříve se tyto informace objevily na sociálních sítích. Letectvo nyní zjišťuje, jak mohl být vlastní stroj sestřelen.

Moskva Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ruská stíhačka Suchoj Su-30

Ruská stíhačka Suchoj Su-30 | Foto: Alexander Ryumin/TASS | Zdroj: Profimedia

Stíhačky Su-30 a Su-35, patřící k nejmodernějším v ruském letectvu, byly na cvičném letu, během kterého simulovaly vzdušný souboj. Piloti Su-35 zachytili cíl, ale místo spouště fotokulometu, který by zvěčnil zachycení druhého stroje zaměřovačem, skutečně vystřelili. Piloti zasaženého stroje se stačili katapultovat a vyvázli bez zranění, napsal server Newsru.com.

Vojenské letectvo nyní vyšetřuje, jak mohlo dojít ke střelbě a proč zbraň byla nabita. Vojáci nevylučují, že chybu mohli udělat technici, kteří zbraň před letem neodpojili, nebo vyšel náhodný výstřel.

Nejmenovaný zdroj TASS potvrdil, že stíhačku skutečně zasáhl výstřel z druhého letounu během cvičení a ta se zřítila do lesa u vsi Dornikovo u Tveru, který leží asi 170 kilometrů od Moskvy. Při pádu stroje nebyl nikdo zabit, ani nebyly na zemi způsobeny další škody. Stav pilotů je považován za uspokojivý.

První sériově vyrobený letoun Su-30 vzlétl v dubnu 1992. Od té doby se zřítilo nejméně 18 letounů tohoto typu a při katastrofách přišlo o život 12 lidí, dodal Newsru.com.

Nizozemský server leteckých nadšenců Scramble Magazine s odvoláním na poznatky z Ruska označil za pozoruhodné, že během cvičných letů není ze stíhaček Suchoj odstraněna munice a palubní kanon GŠ-30 je vždy nabitý.

Ale před cvičným letem mají technici za pomoci zvláštního spínače kanon zajistit a odpojit. Tento stav má před letem znovu zkontrolovat pozemní mechanik, protože pilot to z kabiny udělat nemůže. Nicméně jako dodatečnou kontrolu, bránící podobným nešťastným příhodám, mají letci během letu při spuštění záznamníku zkusit vystřelit bezpečným směrem. Incident ale svědčí o tom, že tyto povinné úkony nebyly vykonány.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme