V Miláně začíná týden módy. Letos má řadu novinek
Po Londýně a New Yorku se světová móda stěhuje na sedm dní do Milána. Dnes začínají v Miláně přehlídky italské módy na příští jaro a léto. Zahajuje firma Gucci a ukončí je, jako obvykle, Armani.
Jak v Odpoledním Radiožurnálu přiblížila italská spolupracovnice ČRo Vědunka Lunardi, novinek v Miláně je celá řada. Tou nejhlavnější je to, že se přehlídky nebudou tentokrát konat na výstavišti, nýbrž v historických palácích města, v ulicích a na náměstích.
Velké obrazovky po městě budou přenášet módní přehlídky, živě budou i na internetu. K vidění ale nebude v Miláně jen móda. Současně se během tohoto týdne budou konat výstavy designu, koncerty či balet. Přední šéfkuchaři milánských restaurací a hotelů předvedli své umění v jednom z milánských parků už dnes odpoledne.
Novinky týdne módy v italském Miláně přiblížila v Odpoledním Radiožurnálu italská spolupracovnice ČRo Vědunka Lunardi.
„Milánská radnice chce udělat z přehlídek takový svátek módy a kultury, ze kterého se může těšit celé město, nejen kupci, novináři a experti. Ostatně obrat milánských módních firem se pohybuje kolem 11 miliard Eur, což je úctyhodná částka. Město chce v podstatě tímto způsobem projevit svůj vděk,“ přiblížila Lunardi.
Na programu je celkem 78 přehlídek a stovky různých prezentací. Expertům z módních časopisů se ale týden zdá příliš dlouhý a dožadují se zkrácení. Podle spolupracovnice Čro italští návrháři sice odmítají akci nějak krátit, ale v podstatě nejznámější módní domy předvedou své kolekce v pěti dnech.
Italská veřejnost se o módu zajímá a podle Lunardi sleduje i módní přehlídky. „Ostatně Italové, zejména mladí, utrácejí za šaty a obuv více, než jinde. I v době krize. Samozřejmě ne všichni si mohou dovolit značkové zboží, ale i velké firmy, jako Armani rozšiřují paletu produkce, ve snaze přiblížit se některými liniemi cenově běžnému spotřebiteli,“ dodala Lunardi.