Od pátku se ceny za roční známku zvedly na 2300 korun, naopak se snížily na 430 za měsíční, 270 za desetidenní a nově přibyla jednodenní známka za 200 korun.
Stát se pro zvýšení ceny rozhodl loni. Zdůvodňuje to hlavně přibývajícími úseky dálnic. Cena podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) odpovídá inflaci za 12 let, kdy se poplatek neměnil.
Roční bude od března dražší, ostatní ale budou díky nové směrnici Evropské unie levnější. Ta totiž určuje, kolik procent z ceny ročního kuponu můžou nejvíce stát krátkodobé známky.
Do budoucna by se měla cena dálničních známek pravidelně valorizovat tak, aby zohledňovala vývoj inflace. Ke zvýšení bude docházet kumulativně, aby se cena stanovila vždy na celé stokoruny.
Řidiče čekají větší výdaje za dálniční známky, zdraží také školné v dětských skupinách. Jaká tedy bude vánoční nadílka v českých domácnostech? Více ve výběru z médií, který sestavil Radiožurnál.
Klouzavá platnost znamená, že si vyberete datum, od kterého chcete, aby platila následujících 365 dnů. Doteď platila roční známka vždy 14 měsíců od prosince předcházejícího roku.
Načasování kampaně cílí na konec platnosti ročních známek z loňska v závěru ledna. Od prosince loňského roku se prodalo zhruba 690 000 elektronických známek, meziročně zatím méně.
V českém tisku se v sobotu dočtete, že systém, který má hlídat platnost elektronických dálničních známek, zatím nefunguje. Celní správa zatím kontroluje platnost ručně, píše Mf Dnes.
„Řídili jsme se tím, co jsme v danou chvíli mohli říct. Ráno ještě nebyly informace o tom, jestli se jedná o hackerský útok nebo jde o jinou chybu,“ uvedl mluvčí společnosti Cendis Martin Opatrný.
Slavnostně spuštěný obchod s elektronickými dálničními známkami havaroval hned po startu. Kam ministerstvo dopravy došlo od dob stamilionového tendru na tuto malou internetovou zakázku?
Antimonopolní úřad se nezabývá cenou za systém elektronických známek. Dohlíží pouze na to, aby byla zachována pravidla hospodářské soutěže a nikdo nebyl znevýhodněn.
Původní cena zakázky byla 401 milionů. Cendis navíc převezme i roli supervizora mýta za 27 milionů korun, což je o 188 milionů méně než v původní podobě zakázky.
Původní zakázka, která byla zrušena, měla stát přibližně 401 milionů korun. Skupina dobrovolníků o posledním lednovém víkendu tak vyvinula informační systém zadarmo.
Podnikatel Tomáš Vondráček zorganizoval tzv. hackathon, při kterém dobrovolníci zdarma naprogramovali IT systém k elektronickým dálničním známkám. O další podobné zakázky však zájem nemá.
Vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček (za hnutí ANO) je od ledna také ministrem dopravy. Jak chce oba resorty zvládnout a jaké jsou jeho priority?
Aféra s předraženou zakázkou na elektronické dálniční známky a následná akce ajťáků, kteří zdarma a za jediný víkend naprogramovali e-shop na dálniční známky, vzbudily značný zájem médií i veřejnosti.
Dodavatelem a provozovatelem IT systému měla být společnost Asseco Central Europe, ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) se s ní domluvil na zrušení bez sankcí pro stát.
Platnost ročních kuponů z roku 2019 skončila o půlnoci 1. února. Za jízdu po dálnici bez platné známky hrozí řidiči pokuta od policie na místě až 5000 korun, ve správním řízení až 100 000 korun.
Digitalizace v Česku je značně chaotický podnik shromažďující data o všem možném a je jich tolik, že se v nich nikdo nevyzná. Přesto argument s Velkým bratrem pořád funguje jako strašák.
Systém opravdu za uplynulý víkend vznikl a je připraven k uvedení do provozu. Na otázky ohledně fungování elektronického systému odpovídá Jakub Nešetřil, zakladatel platformy Česko.digital.
Systém, na kterém nyní pracují, by podle organizátorů mohl být náhradou za zakázku na IT, jehož dodavatelem měla být za 401 milionů korun firma Asseco Central Europe. Stát ale zakázku zruší.