Čína se chce kvůli clům na elektromobily dováženým do EU obrátit na Světovou obchodní organizaci. Evropská komise opatření nedávno schválila jako reakci na to, že podle ní Peking své výrobce dotuje.
ak pozitivní výsledky, jako ve zprávě o hospodaření mladoboleslavské Škody, slyší dnes člověk jen výjimečně. Bohužel to patří mezi zprávy, které říkají něco jiného, než se na první pohled zdá.
Ředitel poradenské společnosti AlixPartners Alexandre Marian očekává, že čínské firmy budou v Evropě dál expandovat. Potřebují obejít místní cla, aby se vyhnuly snížení zisku nebo zdražení svých aut.
V opět vyostřené atmosféře se v kulturním domě v Dolní Lutyni na Karvinsku v pondělí nesla druhá veřejná prezentace týkající se plánované výstavby strategického průmyslového areálu.
Elon Musk přitom vytvoření cenově dostupného elektromobilu pro masy označoval za svůj dlouhodobý cíl. Ještě v lednu tvrdil, že s výrobou začne v roce 2025.
„Je strašně těžké vůbec nějakou zakázku získat. Představa toho, že si pořídím auto, které je čtyřikrát dražší a nikam nedojede, je holý nesmysl,“ popisuje Ondřej Klepáček ze společnosti DOS Brno.
Loni se podle Svazu dovozců automobilů registrovalo skoro 400 nových lehkých užitkových vozů do 3,5 tuny na elektriku. To je meziročně nárůst skoro o trojnásobek, v roce 2022 to bylo 134 kusů.
Zatímco Maďarsko chce být skrz těsné provázání s Čínou baštou elektromobility, Česko se z morálních i politických důvodů rozhodlo stát stranou, vysvětluje analytička projektu CHOICE Ágnes Szunomár.
Auta na baterie začnou podle hasičů hořet většinou při nabíjení. I proto náměstek Daniel Miklós za hasičský sbor dokončuje vyhlášku s přísnějšími pravidly pro nové velké garáže.
„Další růst nelze příliš čekat,“ řekl ve vysílání Plusu vedoucí partner pro oblast automotive a výrobního sektoru společnosti EY Petr Knap. Od příštího roku čeká další expanzi elektromobilů.
Svolávací akce přichází dva roky poté, co americké úřady začaly vyšetřovat bezpečnost těchto automobilů po sérii nehod při používání částečně automatizovaného systému Autopilot. Některé byly smrtelné.
Auta odepsaná v Severní Americe už dlouho končí ve východoevropských opravnách ochotných napravit škody, kterých se američtí a kanadští mechanici nechtějí ani dotknout.
Smlouvu podepsalo se slovensko-čínskou firmou Gotion InoBat Batteries, zahájení výroby se odhaduje na rok 2026. Česko momentálně o výstavbě takové továrny jedná s pěti potenciálními investory.
Hyundai hodlá produkci v nové továrně spustit začátkem roku 2026. Závod bude mít roční kapacitu 200 000 elektromobilů a jeho prvním modelem bude elektrický sportovně-užitkový vůz (SUV) značky Genesis.
Podle ředitele Asociace pro elektromobilitu se evropské automobilky snažily na trhu udržet spalovací motory, ale v Číně nastala masivní nadprodukce klasických fosilních aut i elektromobilů.
Zatímco evropští výrobci se snaží zapůsobit a pochlubit svými novinkami, jen o kousek dál stojí připomínka toho, že mají novou tvrdou konkurenci. Na veletrh totiž ve velkém dorazily i čínské koncerny.