Automaticky se vybaví spojení s druhou světovou válkou. Zákon ale pamatuje i novodobé válečné veterány. Tedy vojáky, ale i policisty, kteří se účastnili misí pod hlavičkou OSN, NATO nebo EU.
Místní už si nemusí kupovat lístky. Stačí, když při kontrole ukážou kartu s potvrzeným bydlištěm. Město hradí výpadek příjmů především z daní větších firem.
Muž, který upozornil na podezření kolem výroby jízdenek pro pražský dopravní podnik, žádal od státu celkem 1,8 milionu korun. Ministerstvo spravedlnosti mu z částky už dříve vyplatilo 70 tisíc korun.
V tisku se ve středu dočtete, že zaměstnanec soudu v Českých Budějovicích umožnil získat znalecké razítko desítkám zájemců, kteří neměli potřebné vzdělání, píše Právo.
Moskva||Ivana Milenkovičová|Zprávy ze světa|Od stálého zpravodaje
Vedení Moskvy očekává, že do tří let bude tento způsob platby za jízdné využívat 10 až 15 procent cestujících. Ti se musí nejdřív sami vyfotit na telefon a fotku spárovat se svým bankovním účtem.
„Náhrady za mé nezákonné stíhání by neměl platit stát, ale bývalý vyšetřovatel Pavel Nevtípil a státní zástupkyně Dagmar Máchová,“ myslí si Vladimír Sitta, bývalý obchodní ředitel papírny Neograph.
Obžaloba tvrdila, že 17 haléřů z každé jízdenky vyrobené pro pražský dopravní podnik končilo přes zahraniční firmy právě u Rittiga a Dvořáka. Odvolání státního zástupce vrchní soud zamítl.
Státní zástupce Adam Borgula nesouhlasí s nepravomocným rozsudkem, který i podruhé osvobodil všech 12 obviněných. Jeho odvolání v úterý začal řešit pražský vrchní soud.
Nepostačí už běžná 30minutová jízdenka. „Cílem Prahy je zvýšit příjmy z jízdného, ale přitom co nejméně poškodit místní obyvatele,“ sdělil Filip Drápal, mluvčí organizace Ropid, která plánuje MHD.
Zpáteční jízdenka v hlavní sezoně se na Sněžku podraží o 30, ve vedlejší o 10 procent. Dospělí tak o prázdninách zaplatí 560 místo dosavadních 430 korun.
Důvodem zdražení jsou zvyšující se náklady na provoz veřejné dopravy. Vznikne také nový tarif pro lidi ve hmotné nouzi, kteří zaplatí měsíčně 165 korun, 444 korun čtvrtletně.
Jednotná jízdenka bude platit na všech tratích, které si u dopravců objednává stát nebo kraje. Do systému se tak zapojí 13 dopravců, kteří budou jednotnou jízdenku ve svých vlacích uznávat.
Praha roční kupon na MHD v roce 2015 zlevnila z původních 4750 korun na 3650. Fungování Pražské integrované dopravy loni vyšlo asi na 21 miliard korun, magistrát ho dotoval částkou zhruba 17 miliard.
O jednotnou železniční jízdenku je zájem, v testovacím provozu na dvou tratích v Česku se jich prodalo už dva a půl tisíce informuje Mf Dnes. Více ve výběrů z médií, který připravil Radiožurnál.
Ministerstvo dopravy nastavilo maximální limit, který dopravcům za jízdenky platí. Nově tak například za jízdenku na trase mezi Prahou a Ostravou dopravcům vyplácí maximálně 389 korun.
Kraj původně zabránil využívání zaměstnaneckých jízdenek kvůli tomu, že uzavřel s Českými drahami smlouvu, na základě které veškeré tržby plynou kraji. Nové kupony budou k dostání od 23. ledna.
Městské dopravní podniky se připravují na rušení papírových jízdenek, informuje Mf Dnes. A výroba piva v Evropě roste. Více se dozvíte ve výběru z médií, který sestavil Radiožurnál.
Největší komplikace zažila společnost Arriva hned v neděli, kdy musela kvůli technické závadě jeden rychlík úplně zrušit a poté nasadit na trase Praha – Tanvald zapůjčený náhradní motorový vlak.
První pracovní den v novém režimu regionální dopravy ve Zlínském kraji ověřil naplno jeho funkčnost. S potížemi se potýkaly zejména železniční spoje společnosti Arriva.
Důvodem je nová smlouva mezi ČD a krajem, na jejímž základě dopravce dostane předem danou platbu a riziko, zda si doprava na sebe tržbami vydělá, na sebe bere kraj.
Systém, který umožňuje jet při jedné cestě na jednu jízdenku vlaky různých dopravců, má stát 254 milionů korun a využívat ho budou všichni dopravci, kteří jezdí na základě objednávek státu a krajů.