Snímek Sorry, Baby je jedním z objevů na poli amerického nezávislého filmu letošního roku. Natočila ho Eva Victor, jedenatřicetiletá režisérka, scenáristka a herečka.
Na debutující herečku Kateřinu Falbrovou klade film nemalé nároky. Musí se poprat s rolí křehké holky, která ve vysoce konkurenčním prostředí dívčího sboru vloží svou důvěru v nesprávnou osobu.
Snímek Raději zešílet v divočině vypráví o dvou hašteřících se bratrech-dvojčatech. Bývají označováni za podivíny nebo exoty a to kvůli jejich životu v ústraní na Šumavě.
„Byli fakt drsní, ale hlavně jsou drsní na sebe. Dělají si kanadský žertíky, schovávají si protézy. Fakt se toho nebojí,“ říká o parahokejistech herec Tomáš Havlínek z filmu Neporazitelní.
„Sparta s filmem pomohla proto, aby to byla reklama na fotbal, ne reklama na Spartu. Dokonce jsme vystříhávali jednu až moc sparťanskou scénu na popud Sparty,“ říká režisér a scenárista Petr Kolečko.
„Upřímnost karlovarského publika je úžasná. Někteří filmaři, kteří přijdou do Karlových Varů, netuší, co ta atmosféra s nimi ve velkém sále udělá,“ říká výkonný ředitel MFF Karlovy Vary Kryštof Mucha.
Během sobotního slavnostního zakončení převzali ceny také švédský herec Stellan Skarsgard a český střihač Jiří Brožek. Další ročník přehlídky se bude konat od 3. do 11. července 2026.
Ve filmu Joachima Triera Citová hodnota švédský herec Stellan Skarsgard představuje stárnoucího režiséra, který se pokouší obnovit vztah se svými dcerami.
Rebeka Poláková, která ztvárnila hlavní roli, se musela naučit natahovat plátno. „Byla jsem na kurzu u mámy režisérky,“ říká herečka o filmu, který vypráví příběh rodiny režisérky Alexandry Makarové.
„Hned jak padla železná opona, tak jsem v Praze navštívil Václava Marhoula. Vyšli jsme si a dost jsme toho popili. Václav si tu noc ale pamatuje dost odlišně než já,“ vyprávěl Skarsgard.
„Film je vyprávěný velmi náznakově, jemně, z pozice outsidera, holky, která do toho prostředí vstupuje, snaží se v něm uspět, ale neví toho dost,“ přibližuje režisér.
„Stopl jsem záběr, jdu za Harveym Keitelem a říkám: Harvey, toto gesto mi nedělej, mně se to nelíbí. A on říká: Ale mně se to líbí,“ vypráví režisér Václav Marhoul o natáčení s hollywodskými hvězdami.
„Během natáčení jsme zjistili, že jevy, které popisujeme ve filmu, jsou pro vietnamskou komunitu univerzální. Je až neuvěřitelné, jak moc lidí to má stejně,“ říká režisér Dužan Duong.
Zážitky veskrze osobní i takzvaně komunitní. Takové příběhy ve svých filmech zaznamenává trojice výrazných a zcela osobitých debutantů festivalu v Karlových Varech.
Popstar sedmdesátých let Karol Duchoň žil intenzivně a zemřel velmi mladý v 35 letech. „Chtěl být někdo, ale nevyužil svůj talent naplno,“ míní režisér Peter Bebjak.
„Měl jsem pocit, že opravdu děláme hit. Ale že bych měl klíč a říkal si, teď dokážu na ten klíč udělat jakoukoliv látku, tak to rozhodně ne,“ říká o tvorbě filmu Vlny režisér Jiří Mádl.
„Podávání a prodej alkoholických nápojů osobám mladším osmnácti let jsme zjistili ve 13 případech, což představuje více než 40 % z kontrol,“ uvedl ředitel regionálního inspektorátu ČOI Jan Řezáč.
Hosty debaty jsou Martin Baxa z ODS, Lubomír Brož z hnutí ANO, Ondřej Chrást z Pirátů, Jan Lacina ze STAN, Karla Maříková z SPD, Roman Roun ze Stačilo! a Gabriela Sedláčková z Motoristů sobě.
V neděli se v Karlových Varech promítala digitalizovaná verze legendárního filmu Ecce Homo Homolka od Jaroslava Papouška. Roli dvou bratrů ve filmu tehdy obsadili Petr a Matěj Formanové.
„Příběh by se dal popsat formou černobílého moralistního článku nebo komentáře v novinách, chtěl jsem ale, aby můj film byl plastičtější,“ vysvětluje režisér Ondřej Provazník.
Titulní roli si zahrál německý herec Idan Weiss. „Z natáčení jsem odcházel skoro jako nový člověk. Což bylo trochu depresivní, ale zároveň nádherné,“ říká 28letý umělec.
„Hledali jsme příběh, který by představoval univerzální zážitky ukrajinských vojáků, kteří bojovali na frontě dlouhé tisíce kilometrů, který by byl symbolem jejich úsilí,“ popisuje Černov.
„Jsem přesvědčený o tom, že je to nesmírně důležitý film. A tím, jak je nádherný, je pro mě tak hnusný a autentický,“ líčí herec Juraj Loj, představitel hlavní role ve filmu Sbormistr pro Radiožurnál.
Americká herečka a producentka přijela na festival se snímky Dokonalá shoda a Splitsville: dvěma různými, a přesto podobně cynicky smýšlejícími příběhy o milostných vztazích.