„Vím, že chodili běhat, jedli pořád stejnou snídani. Kondičák Tomáš, když běžel, nemohl šlápnout na kanál. Pavel si zase každý večer dával skleničku červeného vína,“ popisuje Krejčíková rituály koučů.
„Petr Hapka čekal na nápad, až na něj něco na-padne. To je skutečně umělecký přístup, nic řemeslného,“ vzpomíná na srdce umělce jeho dlouholetý kolega Michal Horáček.
Lucie Matějíčka Sehnalová je televizní režisérka a kreativní producentka. Stojí za úspěchem reality show Utajený šéf, jež dosahuje sledovanosti milionu diváků.
Nekonečno možností, kudy a jak se vydat, nachází v hudebních partiturách dirigent Tomáš Hanus. Když ovšem nastuduje konkrétní cestu, potřebuje se do ní plně položit.
Zahrála si v seriálu Oktopus. Mariku Šoposkou můžeme vidět i ve filmu Jiřího Mádla Vlny nebo v divadle Studio DVA v divadelní hře Štíři z února, kterou napsala herečka s Miroslavem Krobotem.
„Když se přenášel Ucpanej systém, byly problémy se zvukem. Takže já budu hlavně držet palce zvukařům,“ těší se na nové představení Dejvického divadla Elegance molekuly jeho autor Petr Zelenka.
Na Marka Ebena se můžeme těšit při předávání Českých lvů, které bude moderovat. S Lucií Výbornou se ale také rozpovídal o nové desce, zemědělství nebo o golfu.
Prostředí, která si vybírám, nechci patetizovat, mým záměrem je do obrovského množství představ, které máme a které se nesou mediálním prostředím, přinést něco, co klišé naruší, říká dokumentaristka.
Pojďte sledovat cestu Lucie Výborné v nepravidelném deníku Antarktida v mojí hlavě, který popisuje jak přípravy, tak i samotnou anabázi (za) ledovým dobrodružstvím.
Pojďte sledovat cestu Lucie Výborné v nepravidelném deníku Antarktida v mojí hlavě, který popíše jak přípravy, tak i samotnou anabázi (za) ledovým dobrodružstvím.
Fyzioterapeut a pedagog Pavel Kolář je i autor publikací jako Labyrint pohybu nebo Posilování stresem. V poslední knize Řeka pod hladinou se ale představuje jako autor románu.
Herec Marek Vašut se poprvé objevil ve filmu, když mu bylo pět let. Zahrál si i v několika zahraničních snímcích. Jak se za ta léta v showbyznysu změnil jeho přístup k herectví?
Úspěšní autoři se musí rozhodnout mezi recyklací a novými nápady. Režisér kultovního Pupenda nebo Pelíšků chce jít druhou cestou, u seriálu o bílé mafii mu ale cestu zkřížily právní překážky.
„Myslím si, že dělat zpravodajství v rádiu není nic světoborného. Dnešní zpravodajství má v porovnání s tím z roku 1965 tento fundament pořád stejný,“ míní moderátor Českého rozhlasu Jan Pokorný.
„Myslím si, že mám dar sebereflexe. A nejvíc mě to mrzí, když mám pocit, že jsem někomu ublížil. A stalo se to mockrát, třeba ve vysílání občas najednou řekneš věc,“ uvažuje moderátor Leoš Mareš
Jméno Michaela Kocába si spojujeme s melodiemi i politikou. Hudebník, občanský aktivista i politik promluví o aktuální práci na opeře, ale také o tom, jaký vztah má k Českému rozhlasu.
„Nedělám statistiku, nedokážu odpovědět, jaké jsou například nejčastější pracovní zlozvyky. Naopak lidi při sběrech motivuju, aby ty nejznámější zlozvyky vůbec nehlásili,“ popisuje Kateřina Šedá.
První písničku složila v jedenácti, první Cenu Anděl dostala v roce 2016. „Vyžaduji po lidech ten samý level soustředěnosti a perfekcionismu, s jakým k tomu přistupuji já,“ říká zpěvačka Lenny.
Čerstvá držitelka pátého Českého lva Klára Melíšková si ocenění odnesla za ztvárnění postavy zdravotní sestry Hany Kučerové v minisérii Podezření. Co jí na postavě lákalo a jak se připravovala?
„Často, když připravuju film, vidím celý ten film v hlavě. Největší problém je, kolik procent z toho do obrazu v kameře dostanu,“ popisuje své postupy kameraman Posledního závodu.
„Za každý nález je pes odměněn. Odměny jsou balonky, hračky. Mám zkušenost, že obdiv a povzbuzení, že jste šťastní, že vám místo označil, psovi v tu chvíli stačí,“ říká kynoložka Judita Vyskočilová.
Kolik je v takových příbězích humoru a kolik vážnosti? Co nás vede k rozhodnutím, pro která ostatní nemají vždycky pochopení? A proč někdo neobvyklé věci dělá a jiný se jich bojí?.
Podle novinářky Petry Procházkové není fronta pouze na Ukrajině, ale i v Rusku. Rusové se musí každý den vypořádávat s vlnami propagandy a režimem, ze kterého mají často strach.
V soutěži hlasovali posluchači ve dvou hlavních kategoriích – veřejnoprávní a autorské. Třetí cenu odborné poroty udělil soubor osobností z audiovizuálního průmyslu.