„Myslí si, že je Machiavelli. Podle mě je to nepodařený Rasputin,“ říká odvolaná ředitelka Slovenské národní galerie Alexandra Kusá o tajemníkovi Lukáši Machalovi v rozhovoru pro iROZHLAS.cz.
Kamala Harrisová posílila svou voličskou základnu o armádu tzv. Swifties, tedy o fanoušky populární zpěvačky Taylor Swift. O tuto podporu evidentně stál i Donald Trump.
Věra Kunderová pracovala jako rozhlasová a televizní redaktorka. Poté, co s manželem odešli z Československa do Francie, starala se o jeho dílo, aby se mohl věnovat přednášení a psaní.
„Vždy se snažím najít způsob, jak poděkovat svým fanouškům za to, že můj život je takový, jaký je,“ prohlásila Swift na pódiu při přebírání ocenění na ceremoniálu.
„Společnost se musí začít chovat víc samostatně,“ komentuje distributor a provozovatel kin Ivan Hronec v reakci na to, že slovenské ministerstvo kultury plánuje dohlížet na rozdělování peněz fondů.
Mikrofeminismus je o osobním odmítání určitého chování, které upevňuje genderové stereotypy, nemá k lidem rovný přístup nebo je dokonce šovinistické nebo misogynní.
Filmový producent a režisér David Ondříček natočil filmy jako Zátopek nebo Samotáři. „Green filming je vlastně naše odplata společnosti za to, že při natáčení pošlapeme kytičky,“ vysvětluje.
Letní scéna Muzea Kampa chystá inscenaci o životě režiséra Miloše Formana. „Není to klasická činohra, je to pestrý přístup s výraznými pohybovými stylizacemi a hudbou,“ popisuje herec.
Před pár dny si malířka Toyen, která se narodila na začátku 20. století, připsala další rekord. Její temný surrealistický obraz Tajemství míst získal dražitel za necelých 50 milionů korun.
„Množství knih v domácnosti, které jsou dostupné, zvyšuje pravděpodobnost nejenom toho, že dítě knížky bude číst, ale i toho, že bude mít zájem o vzdělání,“ poukazuje psycholog.
Dejvické divadlo má nového uměleckého šéfa. Dosavadního Martina Myšičku od roku 2025 nahradí režisér Jiří Havelka, který s divadlem spolupracuje přes šestnáct let.
Od placení koncesionářských poplatků již upustilo sedmnáct z 27 členských států EU. Média jsou tak placena státem, patří mezi ně například Finsko. Později by se mohlo přidat i Polsko nebo Německo.
Lucy Mooreové chyběly na Wikipedii články o ženách. Předsevzala si, že vytvoří příspěvek o alespoň jedné významné ženě z každé země světa. Dnes jich má napsaných přes 500.
Nemovitost zpěvák koupil v roce 1980, tehdy za něj zaplatil půl milionu liber. O jedenáct let později zde zemřel. Po jeho smrti získala dům Marry Austinová, Mercuryho bývalá partnerka.
„První roli jsem dostal, protože Jarda Uhlíř zapomínal na představení. Když na Záskok nepřišel už třikrát, Svěrák mi řekl, ať jsem blízko, že když zase nepřijde, budu hrát,“ vzpomíná Marek Šimon.
Spolu se svými kolegy a kolegyněmi stojí Petr Šaroch nejen za českým zněním několika prvních sérií, ale také za adaptací kulturních odkazů na české prostředí a kreativní transformaci slovních hříček.
Biskup měl podle radních možnost procesy zastavit, a proto si pomník nezaslouží. Jiní jsou zase přesvědčeni, že za to, co pro město udělal, ještě nedostal žádné řádné pocty.
Travolta je i v sedmdesáti letech stále aktivním hercem. Filmaři ho obsazují převážně do akčních snímků, ve kterých nechybí ani nadsázka Travoltovi tak vlastní. V soukromém životě je vášnivým pilotem.
Profesionální tanečníci Inga a Roman Zotov-Mikshinovi odešli z Ruska už jako studenti. Od invaze na Ukrajinu si dávají velký pozor, co na veřejnosti říkají a jak. Aby se nedostali do problémů.
„Budova má náměstí i nahoře. Není to ani tolik dům, je to kus města a náměstí. Lidé na něj budou chodit, budou na něj lézt a budou si ho užívat uvnitř i zvenku,“ říká vedoucí projektového týmu.
Na albu Bitter Sweet Love je třináct nových skladeb. Tři z nich pak James Arthur ještě nahrál akusticky. Právě akustickými písněmi zaujal v roce 2012 v britské verzi pěvecké soutěže X Factor.
V pondělí 29. ledna rozezní pražské Rudolfinum Dvořákova Polednice a Fibichův melodram Vodník, v druhé části večera pak trojice symfonických básní Bedřicha Smetany. Diriguje Robert Jindra.
„Myslím, že jsem mentálně pankáč, ale teď se snažím být zodpovědnější, profesionálnější a násilným procesem v sobě toho pankáče potlačuju,“ říká o sobě v rozhovoru Tomáš Jeřábek.