Česko nepřijde o unijní dotace kvůli vyššímu mýtu

České republice nehrozí, že by kvůli zvýšení sazby mýta přišla o část prostředků z bruselských fondů určených na české dálnice. Rádiu Česko to řekl Marek Pastucha, ředitel Odboru evropských fondů na ministerstvu dopravy. Podle Hospodářských novin český stát tím, že navýšil sazbu mýta a vybral více peněz, ztratil podle pravidel EU na část dotací nárok.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Stavba pražského dálničního okruhu

Stavba pražského dálničního okruhu | Foto: Tomáš Adamec

„V žádném případě se nedá hovořit o tom, že bychom o nějaké prostředky přišli. Naopak alokace operačního programu zůstává stejná. Jedná se o to, že bude snížena míra podpory na konkrétních projektech. Ale nic nebrání tomu, aby Česká republika mohla tyto uvolněné prostředky využít jinde, na jiných projektech,“ vysvětlil Marek Pastucha ve Světě o jedné.

Toto snížení podpory se podle něj nejvýrazněji dotkne Pražského okruhu, půjde o 2,1 miliardy korun. Pražský okruh je ale specifický, pokud jde o náklady, příjmy z výnosu mýta i poměrně vysokou hustotou provozu.

„Takže tohle nás asi trápí nejvíc. U těch dalších projektů, u některých z těch projektů, které byly předkládány o něco později, už se dopředu počítalo s tím, že podpora bude snížená, respektive že bude nižší, protože máme zvýšené mýto,“ uvedl Pastucha.

Přehrát

00:00 / 00:00

Marek Pastucha, ředitel Odboru evropských fondů na ministerstvu dopravy, byl hostem ve Světě o jedné

Tyto peníze z unijních fondů by se pak podle něj mohly přesunout na projekt z D1 Přerov-Lipník, na dálnici D3 Borek-Úsilné nebo D3 Veselé nad Lužnicí-Bošilec. „Taky je možné realizovat projekty v rámci modernizace dálnice D1.“

Peníze z bruselských fondů, s nimiž se počítalo například na Pražský okruh, ministerstvo dopravy může nahradit buď úvěrem od Evropské investiční banky nebo prostředky ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

„Obecně jde o to, že původně některé projekty, které měly být financovány z národních prostředků, budou financovány z prostředků evropských, takže část národních prostředků nám to uvolní a umožní nám využít tyto prostředky na spolufinancování,“ poznamenal ředitel Odboru evropských fondů na ministerstvu dopravy.

Ondřej Černý, Marika Táborská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme