Lyžařská sezona se blíží, Češi už teď vybírají zájezdy na zimu. Zájem je o wellness hotely i Slovensko
Češi stále častěji nakupují lyžařské zájezdy už v září. Potvrdila to anketa Radiožurnálu mezi velkými cestovními kancelářemi. Motivací pro dřívější nákup bývá podle prodejců hlavně větší výběr a někdy i nabídka nižší ceny.
Přestože venkovní teploty tento týden připomínaly spíše léto, nadšenci do zimních sportů už teď ví, kam vyrazí v zimě na lyže za sněhem. Ukázala to i anketa Radiožurnálu v centru Prahy.
Průzkum: 82 procent Čechů začíná pracovat před osmou ráno, do kanceláří míří stále méně lidí
Číst článek
„Objednávala jsem to v polovině září na jarní prázdniny 2019. Pak už je čím dál míň ubytování v blízkosti sjezdovek a výběr je velmi malý a omezený,“ popsala jedna z kolemjdoucích.
„My jezdíme s přáteli každý rok na jedno místo, takže už to víme několik let dopředu, kdy a kam pojedeme,“ uvedla další.
„Když jezdíme do Alp, tak jsme to objednávali v září. Jinak v Čechách to objednáváme, jak je volno, třeba měsíc dopředu,“ doplnil oslovený muž.
Trend včasných nákupů
Trend včasných nákupů na hory potvrzuje třeba cestovní kancelář Fischer. Ta už letos prodala o pětinu zájezdů víc než loni touto dobou. „Zájem o lyžařské zájezdy registrujeme už od letních měsíců, od července, od srpna. Teď v září a říjnu je ten prodej vůbec nejsilnější, protože během těchto dvou měsíců se prodá největší množství lyžařských zájezdů,“ řekl mluvčí Jan Bezděk.
To potvrzuje i Martin Kopřiva, majitel cestovní kanceláře Kopřiva. Podle něj si ale lyžařské zájezdy s předstihem vybírají hlavně starší zákazníci. „Spíš ta mladší generace pod 50 let řeší všechno na poslední chvíli a tak, jak jim to potom přijde tak vhod.“
Letní dovolená
Ještě s větším předstihem si nadšení cestovatelé už teď můžou vybrat letní dovolenou u moře na příští rok. Předprodeje už zahájila většina cestovních kanceláří. Platit dopředu celkovou cenu zájezdu ale lidé nemusí. Většinou jde o zálohy v řádu stovek korun.
Češi si včasnou rezervací lyžařského zájezdu chtějí zajistit lepší místo – třeba hotel na sjezdovce, ideálně s doplňkovými službami, jako je například bazén.
„Pozorujeme poslední roky, že nám ubývá klientů, kteří jezdí do apartmánů, a naopak přibývá těch, kteří vyhledávají hotely. Jednak tím motivem je minimálně polopenze, zajištění tedy stravování a hlavně vybavenost hotelů. Klienti se ptají po wellness, po bazénu,“ vysvětlil mluvčí Exim tour Stanislav Zíma.
Cestovní kanceláře nabízejí cestovatelům za včasný nákup i slevy, a to až ve výši 20 procent z celkové ceny. Průměrná cena lyžařského zájezdu se podle cestovních kanceláří pohybuje zhruba okolo 14 tisíc na osobu se skipasem.
Větší zájem o Slovensko
Mezi nejoblíbenější zahraniční destinace patří tradičně Itálie, Rakousko a Francie. V posledních letech ale stoupá i zájem o dovolenou na Slovensko.
„Je tam nová vybavenost sjezdovek, jsou lépe upravované, jsou tam nové lanovky, jsou tam vystavěny velmi kvalitní ubytovací kapacity, takže Slovensko jde nahoru poslední roky,“ uvedl Zíma z Exim tour.
Exotičtější lyžařské destinace, jako je třeba Turecko, Norsko nebo Island zatím Češi příliš nenavštěvují. I kvůli vyšší ceně.