„Trendem začíná být, že lidé přijedou třeba jen na jeden den a zase jedou pryč. Doba, kdy se ubytovávali na pět a více dní, je dávno pryč,“ potvrzuje předseda Turistického spolku Lipenska Jiří Mánek.
Netradiční dovolená vyžaduje více odvahy, ale i peněz. Cestovatelé ji ale podle cestovních kanceláří vyžadují stále častěji. A ti, kteří ji zajišťují, se tak musejí vyrovnat s tím, že mají víc práce.
„Při cestování je nutné přizpůsobit se životnímu stylu místních, abychom je neobtěžovali, nevyváděli je z jejich životního rytmu a koloritu,“ říká expertka na cestovní ruch Nora Dolanská.
Ztráta kufru nebo zpožděný let není to nejhorší, co vás může na dovolené potkat. Na okamžik, kdy „přepnete“ do dovolenkového módu, totiž čekají kyberútočníci.
Pokud někdo bude na kufry v Praze čekat déle, má vyplnit reklamační formulář. Zavazadlo jim bude doručená zdarma během jednoho až tři pracovních dnů na uvedenou adresu ve formuláři.
Dovolená je čas, na který se většina lidí těší celý rok. Ne vždy ale musí dopadnout podle představ. Zpožděný let, špinavý pokoj, anebo třeba místo all-inclusive jen snídaně v ceně ubytování.
Možná i vy plánujete o prázdninách vyrazit k moři autem, například do Chorvatska nebo Itálie. Na co je dobré dát si pozor? Odpovídá seriál Radiožurnálu.
Polská společnost je podle ministryně práce a sociálních věcí jednou z nejvíce udřených v Evropě. Zkrácení pracovního týdne by podle ní prospělo nejen zaměstnancům, ale i zaměstnavatelům.
Za zákazem prý stojí ruská tajná služba FSB, která tvrdí, že v zahraničí by mohli být zatčeni a vydáni na Západ. Neoficiálně se pak Kreml bojí také možného zběhnutí či vynesení státních tajemství.
23:43
Praha||Tomáš Pancíř, opa|Cestování|Dvacet minut Radiožurnálu
Na vyřízení reklamace mají cestovní kanceláře podle produktového speciality Ondřeje Vacka ze zákona 30 dnů. Turista ale také může žádat odškodnění právní cestou.
Za důležité téma považuje Herget neochotu některých podniků přijímat platební karty. „Musí si uvědomit, že pokud nebudou karty brát, tak přichází o zákazníky,“ zdůrazňuje.
Zatímco v minulých letech bývaly kapacity hotelů a penzionů rezervované několik týdnů před začátkem prázdnin, letos si lidé ubytování domlouvají na poslední chvíli. A také jezdí na kratší pobyty.
Zdražování je prý velkým tématem i pro chorvatský tisk, protože kupní síla zdejších obyvatel je ještě nižší, než je tomu v případě Němců, Čechů nebo Poláků.
„Samozřejmě zaznamenáváme případy, kdy někteří turisté nechtějí odcestovat na sever, ruší z důvodu obav. Pak zpravidla podléhají odstupnému a storno poplatkům,“ řekla Chaloupková pro Radiožurnál.
Nejčastěji celníci zabavují úlomky z korálových útesů nebo orchideje a jiné chráněné rostliny. Celníci ale nedávno zabavili i kufr s 64 hady, pěti želvami a čtyřmi gekony.
Místní to zvládají skvěle, bez jejich pomoci a nasazení, ať už jde o lidi z vesnic, či personál hotelů a restaurací, bychom to určitě zvládali mnohem hůř, popisuje situaci bývalý novinář Eichler.
Turisté, kteří pobývají na řeckém ostrově Rhodos sužovaném požáry, se mohou obracet na nouzovou linku českého velvyslanectví v Athénách. Telefonní číslo je +30 694 4733 769.
Turisté se pokoušejí dostat přes okupované území Ukrajiny zpátky domů. Vytvořila se více než pětikilometrová kolona aut, která mířila domů, a řidiči použili Čonharský most, známý jako „brána na Krym“.
„Ideální je, když si lidi zavolají pár dní předem. Zvíře musí mít potvrzení o tom, že je bezinfekční, to nesmí být starší tří dnů," říká ředitel Městského útulku v Hradci Králové
V Chorvatsku se platí za průjezd dálnicí na mýtných branách. Na zavádění elektronického systému placení se pracuje, v provozu ale bude nejdříve od konce příštího roku.
I když pro některé turisty může být obtížné vzdorovat e-mailům a sociálním sítím během dovolené, finský ostrov Ulko-Tammio vyzývá své návštěvníky, aby ignorovali své telefony a užívali si přírodu.
Loni měli záchranáři v létě 2918 zásahů, z toho v 1003 případech zasahovali u cyklistů. U majitelů elektrokol v minulém roce vzrostl počet úrazů o třetinu.
„Když si zabouchnete dveře, zkuste zachovat chladnou hlavu, protože zámečník by vám měl tu cenu říci předem,“ říká Fröhlich. „Když řeknou, že neví cenu předem, tak je to varovný signál.“