Kaufland nesmí používat slogan 'naše polské potraviny.' Klame spotřebitele, stěžuje si poslankyně
Německý obchodní řetězec Kaufland nesmí předstírat, že je polskou firmou. Po stížnosti poslankyně vládní strany Právo a spravedlnost Krystyny Pawlowiczové to německé společnosti nařídil polský Úřad pro ochranu konkurence a spotřebitelů. Kaufland tak musí změnit reklamy s formulacemi typu „naše polské potraviny“. Kaufland na dotazy médií nereaguje.
Poslankyně Krystyna Pawlowiczowá je asi nejviditelnější poslankyní vládní strany Právo a spravedlnost. V Sejmu často velmi hlasitě bojuje za národní hrdost Poláků.
Německý řetězec Kaufland občany podle ní uváděl v omyl, když používal hesla jako „naše polské potraviny“ nebo „naši místní dodavatelé“. Podala proto stížnost.
Podle Úřadu pro ochranu konkurence a spotřebitele musí teď společnost takové reklamy stáhnout a změnit jejich formulace. Pawlowiczowá zveřejnila rozhodnutí úřadu na svém facebookovém profilu.
Německá firma Kaufland má v Polsku dceřinou společnost se sídlem ve Vratislavi. Řetězec podobně jako síť obchodu Lidl patří německé firmě Schwarz Gruppe.
Největší podíl na polském trhu, necelých 20 procent má řetězec Biedronka, v českém překladu Beruška, který vlastní portugalská finanční skupina. Na druhém a třetím místě jsou pak s velkým odstupem supermarkety Tesco a Lidl. Řetězce se zahraničními vlastníky mají celkem více než poloviční podíl na polském trhu a podobně jako v Česku nebo jinde ve střední Evropě dominují.