‚Obrovské lidské utrpení‘ přimělo kosmetickou firmu L'Occitane ke změně názoru a odchodu z Ruska

rancouzská kosmetická značka L'Occitane náhle změnila názor a oznámila, že uzavře své obchody v Rusku a ukončí tamní internetový prodej. Ještě před několika dny přitom firma obhajovala své rozhodnutí pokračovat v podnikání v Rusku, upozornil server BBC.

Paříž Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

obchod společnosti L'Occitane

obchod společnosti L'Occitane | Zdroj: Profimedia

Firma uvedla, že ke změně rozhodnutí ji přimělo „obrovské lidské utrpení a eskalace vojenských akcí na Ukrajině“. Před několika dny firma tvrdila, že ponechá své obchody otevřené, protože chce ochránit tamní zaměstnance před možnou „odvetou“.

Někteří zákazníci firmu za její rozhodnutí kritizovali a vyzývali k bojkotu značky. Společnost má po celém světě 3085 prodejen a její tržby loni činily 1,5 miliardy eur (36,6 miliardy Kč).

4:37

Rusové už pociťují dopady sankcí. Lednice zdražily až o polovinu, místo Instagramu přichází Rosgram

Číst článek

Firma v nejnovějším prohlášení uvedla, že rozhodnutí uzavřít ruskou pobočku schválila správní rada. „Vzhledem k obrovskému lidskému utrpení, které způsobuje eskalace vojenských akcí na Ukrajině, a abychom ochránili naše zaměstnance po celém světě před možnou agresí veřejnosti, jsme se rozhodli uzavřít naše vlastní prodejny a internetové stránky elektronického obchodu v Rusku,“" uvádí se v prohlášení.

Stovky mezinárodních značek, včetně L'Oreal a Estée Lauder, již na protest proti válce uzavřely v Rusku své obchody a zastavily internetový prodej. Některé firmy však v Rusku stále působí. Podle profesora managementu z Yaleovy univerzity Jeffreyho Sonnenfelda jsou to třeba francouzský energetický gigant EDF, letecká společnost ze Spojených arabských emirátů Emirates či čínský výrobce počítačů Lenovo.

Mnohem větší skupina zhruba 600 velkých firem se však od invaze z Ruska stáhla nebo zde přerušila prodej, jako Starbucks, Coca Cola, Levi's a Apple.

Obchody dalších mezinárodních značek, které jsou v Rusku stále otevřené, uvádějí, že nemohou zavřít zdejší provozovny kvůli složitým franšízovým smlouvám, které jim v tom brání. Mezi firmami, které se snaží tyto dohody omezit, jsou například Burger King a hotelové skupiny Marriott a Accor

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme