Divadla se snaží podpořit prodej vstupenek i slevovými akcemi
Výhodné ceny vstupenek a také nejrůznější slevy pro firmy i jednotlivce nabízí dnes nejen obchodní řetězce, ale také divadla. Vyplatí se jim totiž získat si tímto způsobem stálé publikum. Divadelníci se shodují, že lidé dnes ceny vstupenek řeší mnohem víc než dříve.
Slevové akce využívá i pražské divadlo Na Zábradlí. „Efekt to docela má, protože například firmy jsou zvyklé na takové nabídky reagovat,“ říká Alexandra Poláková, která má v divadle na starosti propagaci, a pokračuje:
„Budování vazeb v těch firmách samozřejmě nějakou chvíli trvá, protože vy tam musíte mít někoho, kdo vám tu nabídku potom dál rozešle. Ale diváci na to reagují, protože i ta cena je pro ně bohužel v současné době důležitá.“
To potvrzuje i Tomáš Staněk z Národního divadla, kde lidé rovněž mohou získat slevu na vstupné.
O možnosti, jakými se snaží divadla přilákat diváky, se zajímala redaktorka Eva Rajlichová
„Národní divadlo se opravdu snaží mít tu cenu vstupenek dostupnou všem, takže od padesátikoruny za vstupenku na stání až po 1200 korun za ta nejlepší místa v přízemí, co se týče činohry,“ informuje Staněk a dodává:
„Jako všichni ostatní samozřejmě pociťujeme takzvanou ekonomickou krizi. Zájem diváků o vstupenky tady je, ale už si u té pokladny řeknou, kolik ta vstupenka stojí.“
Na začátku září Národní divadlo v rámci Divadlobraní nabízelo vstupenky až o čtyřicet procent levněji. Na představení činohry, baletu nebo opery jich tak prodalo přes šest a půl tisíce.
Levnější vstupné mají lidé šanci získat i v průběhu roku. První scéna nabízí třeba levné lístky těsně před začátkem představení pro studenty.