Cyklistům může dát na Giru zabrat i pouhých 33 kilometrů za den
Jedna z nejtěžších disciplín dnes čeká cyklisty, kteří jedou na Giro d' Italia. Je jí týmová časovka, náročná záležitost, při které musí spolupracovat devět borců v rychlosti kolem padesáti kilometrů v hodině. Běžnému smrtelníkovi se to zdá jako šílenost. Ale cyklisté samozřejmě rizika eliminují tréninkem. Takže těch 33 kilometrů trati dnes neuvidí poprvé.
Po úzké silničce mezi vinicemi severozápadně od Verony jen tu a tam projede auto. Je tu opravdu úplné ticho. Jen do chvíle, než se vynoří cyklisté trénující na časovku týmů.
„Týmová časovka je o tom, jak je tým sehraný, jak umí tempo jet celý tým dohromady,“ vysvětluje Jan Bárta závodící za německý NetApp, proč je důležité, aby všichni věděli, co přesně mají kde dělat.
Cyklisty čeká na Giru d´Italia časovka týmů, Jan Bárta věří, že stáj NetApp je na ni dobře připravena
I proč si tu trať musejí vyzkoušet předem. Cesty jsou kolikrát velice úzké a plné zatáček, a to docela ostrých. V městečcích jsou dokonce dlážděná náměstí, což cyklisté asi nebudou mít úplně rádi. Časovka se navíc nejede na klasické placce, trať je docela zvlněná.
„Je tam i kopec, sjezd, levá a pravá. Je tam hodně zatáček, záležet bude na tom, jak rychle to ten tým bude schopný projet. Pak se časovka vrací podél řeky zpátky do města,“ doplňuje Jan Bárta.
Tím městem je Verona, které už svou starobylost doplnila o mladickou růžovou. Nějaké rozvernosti s mládím související si ale cyklisté nesmí dovolit. Takže když Jan Bárta mluví o sjíždění, nemyslí tím drogy, ale pilování spolupráce pro časovku družstev. V NetAppu ji trénovali pilně.
„Jednoduché to určitě není, sjížděli jsme se jednou nebo dvakrát v lednu na úvodním soustředění v lednu na Mallorce. Pak byla ještě mezera mezi závody ve Španělsku, takže jsme se sjížděli znovu, a potom na dalších dvou etapových závodech, kde se taky jela časovka družstev. Myslím, že by nám to mohlo klapnout,“ doufá Jan Bárta. Jak to nejen jeho týmu vyjde se dozvíme po sedmnácté hodině.