V loděnicích v Děčíně už je připravená na rozebrání první loď z flotily Československé plavby Labské
První loď z flotily končící Československé plavby Labské už je připravená na rozebrání v děčínských loděnicích. Dělníci ji na speciálním přepravníku vytáhli z vody a 26. února ji mohli přesunout na místo, kde ji rozeberou.
Loď Labe 29 byla vytažená z vody už minulý týden, kvůli vysokým mrazům ale hrozilo, že se poškodí převodovky na přepravníku, který lodě po loděnicích přemisťuje.
V loděnicích v Děčíně už je připravená na rozebrání první loď z flotily končící Československé plavby Labské
Teploty v posledních dnech povolily, a tak bylo možné s lodí začít hýbat a převézt ji na místo, kde ji dělníci rozeberou. Na to bude potřeba autogen a zhruba měsíc času.
Kormidelna z lodi půjde do muzea
„Z té lodi si, co já vím, zabralo muzeum kompletní kormidelnu, takže ta se musí oddělat a dát stranou. Středová část lodi je vlastně naftový tank, ta se převáží celá – neřeže se tady, i když se vypustí, tak tam jsou výpary a hrozí výbuch,“ přibližuje, co z lodi zbude, vedoucí opravárenského úseku loděnice Jiří Drescher.
Poprvé od pádu mostu v Drážďanech. Na Labe se vrací lodní doprava, z Lovosic vyjede naftový generátor
Číst článek
Středová část lodi se podle něj vcelku převeze na místo, kde ji odborníci zlikvidují, aniž by hrozilo nějaké nebezpečí.
Podle jednatele společnosti Rhenus PartnerShip-ČSPL, s. r. o., Pavla Hamalčíka čítá flotila končící společnosti celkem sedm nákladních lodí a tři tlačné remorkéry. Některá plavidla půjdou do šrotu, jiná společnost prodá.
Kolik lodí dopadne stejně jako Labe 29, zatím ale nedokázal říct s tím, že příští týden bude mít jasněji.
Plavební společnost s víc než stoletou historií oznámila konec svoji činnosti k poslednímu dubnu letošního roku, v polovině února pak zhruba 60 zaměstnanců dostalo výpovědi.