V českém automobilovém průmyslu zatím nehrozí propouštění, říká Wojnar z představenstva Škody Auto
Automobilky v Evropě chystají kvůli pandemii hromadné propouštění, například Audi chce do několika let zrušit desetitisíce pracovních míst. O práci přijdou až tisíce lidí. Mělo by se bát i Česko? Na otázky týkající se situace ve Škodě odpovídal ve Dvaceti minutách Radiožurnálu člen představenstva Škody Auto Bohdan Wojnar.
„Pracovní síla je to nejcennější, neměli bychom se jí zbavovat tak snadno. Každý rozumný podnikatel by si ji měl zatím ponechat,“ říká Bohdan Wojnar, člen představenstva Škoda Auto a prezident Sdružení automobilového průmyslu ČR.
Případnému propouštění proto zatím říká „ne“. „Samozřejmě se obrací každá koruna, cíl je ale tomu zamezit a udržet kmenové zaměstnance na palubě,“ zdůrazňuje v rozhovoru Vladimírem Krocem.
Návrat na předkrizovou úroveň?
Za propouštění v evropských automobilech ovšem nemůže pouze koronavirus. Někteří výrobci avizovali propouštění už na začátku prosince. „V České republice to ale neplatí, první dva měsíce roku ukázaly, že výrobci jsou tu v dobré formě. A nyní se čísla postupně vracejí na předkrizovou úroveň.“
Analytici odhadují, že celosvětový propad automobilového průmyslu letos bude činit 20 %. Například výroba aut v Německu bude letos nejnižší od roku 1984. „Výroba v Česku za květen je na úrovni 50 %, v červnu už je tam ale opět náznak zlepšení a postupného návratu do formy.“