Němce zajímá Kafka, Španěly jídlo. Praha láká na gastronomii, říká Říkovský z Prague City Tourism

Cestovní ruch v metropoli v posledních letech velmi ovlivnila pandemie koronaviru, důležitou roli sehrál i válečný konflikt na Ukrajině. „Už nejezdí Rusové, kteří byli v první desítce. V loňském roce byl ten pokles o 90 procent, ale vidíme, že zase jiné národy jsou otevřené tomu, aby právě k nám přijeli. Například Polsko nebo Pobaltí,“ říká Josef Říkovský, ředitel sekce Kvalita služeb Prague City Tourism.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Katedrála sv. Víta

Do Prahy míří turisté ze zahraničí i Česka (ilustrační foto) | Foto: René Volfík | Zdroj: iROZHLAS.cz

Na vzestupu je i domácí turistika, úspěšná kampaň V Praze jako doma sem přilákala Čechy, kteří se podle průzkumů opakovaně vracejí.

Přehrát

00:00 / 00:00

Poslechněte si rozhovor s Josefem Říkovským z Prague City Tourism

„Máme data z loňského roku, kdy domácích turistů bylo 25 procent. Od roku 2010 byla Praha poprvé nejvíc navštěvovanou destinací v rámci celé republiky,“ shrnuje.

Prague City Tourism chce také cílit na kultivovanější a movitější turisty, proto si nechala zpracovat analýzu zaměřenou na chování a typologii lidí navštěvujících českou metropoli.

Ředitel sekce Kvalita služeb Prague City Tourism Josef Říkovský | Foto: Klára Škodová | Zdroj: Český rozhlas

„Oni nám nějakým způsobem vykalibrovali, na co jsou jednotlivé národy senzitivní. Co vlastně chtějí v Praze vidět. Takže víme, že třeba Němci – Kafka. Nebo Španělé – jídlo,“ vysvětluje Říkovský.

„V Praze poslední léta vzkvétá gastronomická scéna. Takže kromě historie a architektury se zájem turistů rozrostl o gastronomii. Španělé, Italové, ale i třeba Poláci na to slyší a velice rádi jezdí i za gastronomií. Láká je tradiční česká kuchyně,“ říká.

„V Praze poslední léta vzkvétá gastronomická scéna. Španělé, Italové, ale i třeba Poláci na to slyší. Láká je tradiční česká kuchyně“

Josef Říkovský

Výsledky výzkumu využije Prague City Tourism pro marketing města, pro tvorbu nových produktů a služeb. Dlouhodobě se snaží představovat i jiné zajímavosti české metropole než památky.

„Ukazujeme, že Praha není destinace, která by byla na dva nebo tři dny. Máme toho mnohem víc, i turisté ve výzkumech říkají, že si uvědomují, že Praha je mnohovrstevnatá, máme krásné parky, nemusíte být jenom v centru,“ myslí si Říkovský.

Poslechněte si celý rozhovor, audio je nahoře v článku.

Štěpánka Duchková, Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme