MHD i auta stojí v kolonách, nejrychlejší je kolo. Reportéři testovali cestu uzavřeným Brnem
Trojice reportérů Českého rozhlasu Brno v pondělí záměrně vyrazila v dopravní špičce do práce. Vyjížděli z jednoho místa a chtěli vyzkoušet, jestli je rychlejší dostat se do sídla rozhlasu v Beethovenově ulici autem, na kole nebo městskou hromadnou dopravu.
Projíždět Brnem v dopravní špičce je v posledních dnech a týdnech čím dál náročnější. Rozhodně časově, a pro řadu řidičů jistě i psychicky.
Jedním z velmi problematických úseků je okolí Táborské ulice v Židenicích, kde se stýkají tramvajové linky. Průjezd pak ještě brzdí auta, která částečně projíždí po tramvajovém pásu. Desítky minut tam v kolonách stojí nejen auta, ale i městská hromadná doprava.
Pondělní ráno, dopravní špička a věčně ucpané Brno. Pojedete na kole, tramvají nebo autem? Poslechněte si reportáž
„Ideálním řešením by bylo uzavřít v ranní špičce ulici Táborskou ve směru do centra pro auta, ale chápeme, že toto řešení je problematické. Ve spolupráci s odborem dopravy magistrátu města Brna řešíme alespoň dílčí opatření,“ řekla Českému rozhlasu Brno mluvčí Dopravního podniku města Brna Hana Tomaštíková.
Podle vedení města by ovšem přesun aut z Táborské způsobil problémy jinde. „Ulice Táborská slouží jako objízdná trasa v souvislosti s rekonstrukcí ulic Zábrdovická a Bubeníčkova. Za současné situace proto není možné odvádět provoz jinudy,“ vysvětlil mluvčí magistrátu Filip Poňuchálek.
Ucpaná bývá také Gajdošova ulice, kde v pondělí začaly opravy plynovodu ve směru od Tomkova náměstí mezi Mikšíčkovou a Jílkovou ulicí.
Kvůli stěhování tramvajové trati z Dornychu do Plotní ulice je zdlouhavý průjezd kolem Zvonařky. To znamená kolony v Olomoucké ulici, v Ostravské ulici a taky na Křenové až ke Kolišti a dál.
„Na dvou zastávkách tu bývají zpoždění 20 až 30 minut,“ řekla jedna z cestujících, která jela společně s redaktorem Tomášem Kremrem tramvají z Juliánova.
V Táborské ulici směrem do centra se v pondělí ráno stihlo nashromáždit 11 tramvají linek číslo 8, 10 a 12. Po půl hodině jízdy vystoupil redaktor na hlavním nádraží, cesta by za běžných podmínek měla trvat 11 minut.
Jak se ukázalo, nejlepší je se v ranní špičce spolehnout na vlastní pohon.