Kvůli vážným chybám na třech dálničních mostech podává ŘSD podnět k České obchodní inspekci

Piráti silnic nejsou jediným nebezpečím ve stále hustějším provozu. Na řidiče číhají i jiné nástrahy, které zdržují a hlavně ohrožují bezpečnost.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dostavba dálnice D8 přes České středohoří

Dostavba dálnice D8 přes České středohoří | Foto: Filip Jandourek

Jestli jste včera jeli přes dálniční most nad Počernickým rybníkem, což je výpadovka na Hradec Králové a Liberec, tak jste zřejmě uvízli v koloně.

Silničáři totiž uzavřeli jeden pruh, aby mohli prozkoumat dilatační uzávěr, který je podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vadný a je nutné ho vyměnit. Podle ředitelky kontroly Miloslavy Pošvářové je problém natolik vážný, že hrozí havárie.

„Samozřejmě bezpečnostní riziko tady je, protože ve chvíli, kdy prasknou šrouby, které kotví hřebenové desky do konstrukce mostu a opěr, tak se mohou uvolnit, vzpříčit a wsamozřejmě budou překážkou v jízdě vozidla,“ uvedla.

Přehrát

00:00 / 00:00

Příspěvek Ľubomíra Smatany o problémech na dálničních mostech v Odpoledním Radiožurnálu

Dodala, že když na takovou desku najede kamion, tak se deska prostě zlomí. Na Pražském obchvatu jsou takové mosty dva a třetí je na D8.

Podle Miloslavy Pošvářové se havárie může stát kdykoli, ovšem tento názor úplně nesdílí generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic a po své mluvčí Martině Vápenikové vzkázal následující:

„Musím důrazně dementovat informaci o tom, že řidiče na těchto místech čeká takzvaně smrtelná past neboli že jsou tyto mosty nebezpečně sjízdné. Na těchto místech neexistuje žádná havarijní situace,“ řekla mluvčí.

Takže ten kus mostu musejí vyměnit, protože je vadný, ale žádné nebezpečí nehrozí. To zní poněkud nelogicky a málo důvěryhodně.

Na třech dálničních mostech řidiče vážně ohrožuje nekvalitní materiá

Číst článek

„Způsobují to uvolněné desky, které se začnou pohybovat, vydávají jiný zvuk, uvolňují se šrouby, čili ty údržbové práce jsou daleko častější, než je obvyklé,“ vysvětlila Martina Vápeniková, proč na rozdíl od jiných mostů jsou právě tady problémy.


Takže platí, že šrouby se uvolňují a Ředitelství silnic a dálnic žádá o výměnu a podává podnět k České obchodní inspekci. Už jenom záleží na tom, jak kdo z ŘSD tato fakta interpretuje.

Hanka Shánělová, Ľubomír Smatana, Eva Presová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme