‚Systémové selhání.‘ Soud znovu zprostil viny strojvůdce vlaku, který vykolejil u Mariánských Lázní

Okresní soud v Chebu ve čtvrtek v opakovaném projednání znovu zprostil obžaloby strojvedoucího Radima Růžičku, který byl obžalovaný ze zavinění nehody, při níž v červenci 2019 vykolejil nákladní vlak u Mariánských Lázní. Za obecné ohrožení mu hrozil až osmiletý trest. Chebský soud už jednou Růžičku viny zprostil. Krajský soud ale po odvolání státního zástupce případ vrátil do Chebu k opětovnému projednání.

Cheb Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Na trati mezi Mariánskými Lázněmi a Plzní vykolejil vlak s vápencem. Fotografie z pondělí

Na trati mezi Mariánskými Lázněmi a Plzní vykolejil vlak s vápencem. Fotografie z pondělí | Foto: Monika Červená | Zdroj: Český rozhlas

Podle soudu bylo příčinou nehody to, že vlak vjel na úsek trati, kde byla nejvyšší povolená rychlost 30 kilometrů v hodině, rychlostí 91 kilometrů za hodinu. Podle soudce Rostislava Tomise je železniční doprava ucelený systém, ve kterém by měli všichni účastníci spolupracovat na zajištění bezpečnosti provozu.

V tomto případě se ale podle něj objevily nedostatky na straně Správy železnic i dopravce ČD Cargo, které přispěly k tomu, že se nehoda stala.

Krajský soud vrátil kauzu vykolejení nákladního vlaku u Mariánských Lázní zpět do Chebu

Číst článek

Státní zástupce navrhnul pro Růžičku podmíněný trest na spodní hranici sazby. Obhajoba opět žádala zproštění viny.

Podle obžaloby strojvedoucí vjel s vlakem do úseku s omezenou rychlostí příliš rychle. Následně vlak vykolejil a 13 ze 17 vagonů naplněných práškovým vápencem se ocitlo mimo trať. V místě nehody se stavěl silniční obchvat Mariánských Lázní. Přestože vlak vykolejil hned nad stavbou, nikdo při nehodě nebyl zraněn. Škoda na trati, vagonech a lokomotivě byla následně vyčíslena na 20 milionů korun.

Růžička ale u soudu tvrdil, o stavebních pracích ani o omezení rychlosti v daném úseku nevěděl. Po trati jel naposledy sedm měsíců před nehodou, kdy tam žádné snížení rychlosti ani přeložka nebyly.

Podle prvního rozsudku chebského soudu byla nehoda systémovým selháním na železnici. K podobnému závěru ve čtvrtek dospěl chebský soud, i když v jiném složení trestního senátu, znovu.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme