Vykolejení vlaku s vápencem bude stát desítky milionů. Strojvedoucí jel zřejmě příliš rychle
Škody po vykolejení vlaku s vápencem mezi Mariánskými Lázněmi a Plzní budou podle prvních odhadů desítky milionů korun. Strojvedoucí zřejmě nedodržel povolenou rychlost, ukazuje podle Správy železniční dopravní cesty dosavadní šetření. Při nedělní nehodě se nikdo nezranil. Vlaky tudy neprojedou do pátku 2. srpna.
„Bohužel šetření nehody nákladního vlaku u Mariánských Lázní ukazuje, že strojvedoucí zřejmě trojnásobně překročil povolenou rychlost,“ uvedl na twitteru generální ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jiří Svoboda.
Vyšetřování ale ještě pokračuje. Nyní je na řadě oprava trati. „Vydal jsem pokyn k urychlenému vyšetření příčin nehody, opravy a znovu zprovoznění tratě,“ doplnil Svoboda.
Mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová již v neděli řekla, že předběžně činí škoda na poškozených vagonech až 20 milionů a na infrastruktuře odhadem devět milionů.
Vykolejení vlaku s vápnem bude stát desítky milionů. Strojvedoucí jel zřejmě příliš rychle. Podrobnosti dodává mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová
„Škody na infrastruktuře budeme teprve upřesňovat po detailní prohlídce,“ dodala. Musí se podle ní také ověřit stabilita náspů.
Na trati mezi Mariánskými Lázněmi a Plzní vykolejilo v neděli okolo 16.30 třináct vagonů a jedna lokomotiva. Nehoda se stala poblíž Drmoulu na Chebsku.
Vagony byly rozházené podél trati a všude byl rozsypaný vápenec.
„Kolem nehody probíhala stavba silničního obchvatu, kam se vápenec z vagonů vysypal,“ popsal mluvčí karlovarských krajských hasičů Martin Kasal.
Kvůli možnému ohrožení přírodních zdrojů vyrazili na místo i zástupci orgánů ochrany životního prostředí.
Důležitá trať, kudy jezdí i dálkové vlaky, má být po nehodě uzavřena několik dní. „V průběhu dopoledne přijede na místo speciální tank hasičů SŽDC a začne se s odstraňováním vagonů, které tam jsou. Na odstraňování sypké hmoty zřejmě budeme spolupracovat s dopravcem,“ uvedla pro Radiožurnál Pisturiusová.
Policie začala prověřovat vykolejení vlaku s vápencem. Má podezření na obecné ohrožení z nedbalosti
Číst článek
Zásah bude podle ní náročný. „Vagony jsou rozházené po obou stranách náspu. Bude se muset pečlivě zvolit technika a způsob, jakým se budou vagony odstraňovat. Do toho je tam ještě vysypaný ten náklad, takže se bude ještě muset řešit odvoz vápence,“ popsala.
Násep také ještě musí posoudit geolog. „Až po odstranění vagonů se zjistí skutečné poškození železnice. Vzhledem k tomu, že násep je, tak si budeme muset ještě vyžádat posouzení geologa. Víme, že je poškozeno 200 metrů kolejí a 300 metrů trakčního vedení. To vše budeme muset opravit,“ upřesnila pro Radiožurnál.