Poslední otočné hodiny zmizí z centra Olomouce. Radnice pokračuje v odstraňování reklamního smogu

Otočné hodiny na nároží ulic Legionářská a Studentská v Olomouci brzy zmizí. Přestože kdysi sloužily k ukazování času a jako nosič reklamy, dnes už svůj účel neplní. Jejich odstranění je součástí snahy města o redukci reklamního smogu ve veřejném prostoru.

Olomouc Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Otočné hodiny na křižovatce ulic Legionářská a Studentská v Olomouci

Otočné hodiny na křižovatce ulic Legionářská a Studentská v Olomouci | Foto: Blanka Mazalová | Zdroj: Český rozhlas

„Mně tady vůbec nevadí a naopak mi tady už typicky sedí, že tady vždycky bývaly. Tak ať tady zůstanou,“ říká paní Martina, která si pod hodinami krátí čekání na autobus.

Přehrát

00:00 / 00:00

Poslední otočné hodiny zmizí z centra Olomouce. Vedení města tím pokračuje v odstraňování reklamního smogu

Uznává však, že dnes už hodiny nemají stejnou funkci jako dřív. „Pravděpodobně už se na ně nikdo nedívá. Všichni mají mobily a čas sledují jinak,“ dodává.

Podle náměstka primátora Otakara Bačáka z hnutí Společně jsou hodiny již připraveny k odstranění. „Je tam podaná výpověď a myslím, že na jaře by ty hodiny měly být odstraněny,“ potvrzuje.

Ačkoliv hodiny brzy zmizí, město se zavázalo zachovat jejich symboliku. Na nedalekém nároží, známém jako „U hodin“, se plánuje instalace modernějšího modelu. „V rámci investičního rozpočtu jsou navrženy nové funkční hodiny bez reklam, které by byly ve vlastnictví města,“ vysvětluje Bačák.

Olomoucká Univerzita Palackého má nový archiv. Vejde se do něj šest kilometrů dokumentů

Číst článek

Odstraňování reklam z veřejného prostoru je dlouhodobou prioritou olomoucké radnice. Letos například zmizely reklamy z lávky mezi Čechovými a Smetanovými sady. „Tam trvalo rok, než doběhly výpovědní lhůty na ty reklamy. Ta lávka je dneska úplně čistá,“ uvádí Bačák.

Přestože město z reklam profitovalo, vedení radnice upřednostňuje estetiku veřejného prostoru před finančními příjmy.

„Například v případě lávky mezi Smetanovými a Čechovými sady přišlo Výstaviště Flora Olomouc o jeden milion korun ročně, který sice získávalo formou bártrových dohod. Myslíme si ale, že krása vnějšího prostředí je důležitější než ten mrzký peníz,“ dodává náměstek.

Například z reklam na veřejném osvětlení má městských rozpočet ročně zhruba dva miliony korun, které jdou zpět na výměnu, obnovu a údržbu veřejných lamp.

Blanka Mazalová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme