Sponzoři si pochvalují investice do sportu
Zimní olympijské hry ve Vancouveru přinesly první zlato i pro Českou republiku, získala ho bruslařka Martina Sáblíková. Kromě fanoušků tím potěšila i své sponzory, kteří si potvrdili, že investice do sportu se vyplatí.
Řada marketingových odborníků dokonce sponzoring sportu považuje za jeden z nejefektivnějších marketingových nástrojů v době krize.
Sportovní marketéři Tomáš Klečka a Karel Tejkal mluvili na Rádiu Česko o sportovním marketingu
V pořadu Marketingový magazín ocenil sportovní marketér Tomáš Klečka, že sponzoring těží z pozitivních emocí, které dokáží spojit výrobek se sportovcem a Tomáše Klečku. Také Karel Tejkal si myslí, že sportovní úspěch dokáže dostat kampaň na první stránky listů.
Podle Klečky mohou sponzoři využívat sponzoring jednotlivců, týmů nebo šampionátů či her. Propagace sportem podle něho je velmi účinná a technický pokrok přináší nové možnosti.
Karel Tejkal za sport číslo jedna označil fotbal a mistrovství světa v něm pak za mimořádnou událost. Nicméně výjimečnost olympijských her je nepochybná. "Pravidla sponzoringu olympijských her jsou mimořádně přísná. Olympijské kruhy jsou nejrespektovanější marketingovou značkou."