Správy železnic vypisují tendr k rychlodráze z Prahy do Drážďan, cesta po ní by měla trvat hodinu

Správa železnic a německá DB Netz AG vypisují tendr na zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí k nové trati z Prahy do Drážďan. Novináře o tom v pondělí informovala Správa železnic. Rychlodráha z Prahy do Drážďan včetně odbočné větve do Mostu by mohla být podle studie proveditelnosti dokončena v roce 2035.

Ústí nad Labem Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vlak ČD na mostě v Praze (ilustrační foto)

Cesta z Prahy do Drážďan by měla po nové rychlodráze trvat jen hodinu. (ilustrační foto) | Foto: Jiří Špaček | Zdroj: Český rozhlas

Rychlostní trať má umožnit jízdu vlaků rychlostí až 350 kilometrů za hodinu. Jízdní doba z Prahy do Ústí nad Labem by se měla zkrátit zhruba o polovinu na 30 minut. Cesta do Drážďan by měla trvat hodinu.

Předmětem nynější zakázky je zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí pro Krušnohorský tunel. „Zpracování dokumentace v procesu předprojektové přípravy se předpokládá v letech 2020 až 2024,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Na železnici začnou kvůli bezpečnosti platit nová pravidla. Na některých tratích to zpomalí vlaky

Číst článek

Možní dodavatelé se na začátku letošního roku seznámili se způsobem zadávání veřejných zakázek podle německého práva. „Účast více než 70 potenciálních dodavatelů z různých zemí Evropy potvrdila, že příprava tohoto projektu je záležitostí celoevropského významu,“ uvedla Friebová.

Nové železniční spojení Drážďany – Praha podle Správy železnic zvýší nabídku regionální osobní železniční dopravy díky výrazně kratším jízdním dobám, přesune část nákladní dopravy ze silnice na železnici a napojí Českou republiku na západoevropskou síť vysokorychlostních tratí.

Tunelem pod horami

Rychlovlak povede ze stanice Praha Vysočany do Lovosic, kde se trať spojí s nynějším koridorem, který vede podél Labe do Ústí a dále Děčína a Drážďan. V Lovosicích vysokorychlostní dráha překoná řeku a povede do Litoměřic a dále tunelem po pravém břehu do Ústí, kde znovu překlene Labe. Nové centrální nádraží v krajském městě bude poblíž současného západního nádraží. Za městem pak vlaky zajedou do tunelu pod Krušnými horami a vyústí už v Německu.

Některé obce na Litoměřicku vyjádřily s plánovou tratí nesouhlas. Způsobila by podle nich necitlivý zásah do krajiny a nárůst hluku.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme