Výběr z médií: zveřejnění majetku novinářů, elektrokola pro pošťáky i PCR testy do škol
Česká pošta místo elektroaut nakoupí pro své zaměstnance elektrokola. Píše to páteční E15. Tématem Deníku N je návrh KSČM, aby novináři České televize a Českého rozhlasu zveřejňovali svůj majetek. Podporu dostal od ministerstva spravedlnosti. Hospodářské noviny představují novou aplikaci, která žákům i učitelům pomáhá s distanční výukou. Více se dočtete ve výběru z médií, který sestavil Radiožurnál.
Právo
Vláda podle premiéra Andreje Babiše z hnutí ANO vážně uvažuje o zavedení PCR testů ve školách. Předseda vlády to řekl pro deník Právo. Podle něj má ministr zdravotnictví za úkol zmapovat všechny kapacity a snažit se zajistit nižší cenu testů.
Deník N
Ministerstvo spravedlnosti podpořilo návrh KSČM, aby novináři veřejnoprávní České televize a Českého rozhlasu zveřejňovali svůj majetek. Všímá si toho Deník N. Resort byl původně proti. Sama ministryně spravedlnosti Marie Benešová za ANO deníku potvrdila, že názor změnila. Podle ní se i novináři z velké části podílejí na tvorbě veřejného mínění. Odmítá, že by šlo o politický nátlak na žurnalisty.
Mluvit o úřední maturitě, když už jsou zkoušky rozběhnuté, mi přijde nefér, říká ředitelka gymnázia
Číst článek
E15
Česká pošta místo plánovaných elektromobilů pořídí elektrokola, píše E15. Cílem je podle vedení pošty sice menší, ale efektivnější logistika. Elektrokola by podle deníku usnadnila práci pošťákům v místech, kde chodí pěšky, nebo tam, kde využívají normální kola. Kolik chce pošta do elektrokol investovat, podnik neřekl.
Hospodářské noviny
Nová aplikace pomáhá s distanční výukou žákům i učitelům. Píšou o tom Hospodářské noviny. Aplikaci Vímto.online vymyslela plzeňská učitelka Miloslava Schnebergerová ve spolupráci s programátorem a otcem jednoho z žáků Ladislavem Kafkou. Díky novému programu může učitel v reálném čase sledovat reakce žáků, pokládat jim otázky a individuálně s nimi komunikovat.
Deník
V Česku roste zájem o pivo v plechovkách. Dočtete se to v regionálním Deníku. Zatímco před deseti lety vypili Češi v plechu ani ne dvě procenta piva, loni už to bylo 15 procent. Už druhý rok v řadě je taky prodej piva v plechu vyšší než v plastových lahvích.