Německý soud osvobodil českého kapitána v případu nehody na Labi. Zemřel při ní jeden člověk
Soud v severoněmeckém Hamburku ve středu osvobodil českého lodního kapitána, který čelil obvinění, že z nedbalosti způsobil smrt člověka. Tlačná sestava, kterou 46letý Čech na podzim 2016 řídil, narazila do sportovní lodi. Její kapitán srážku nepřežil, informovala agentura DPA. Soud uvedl, že o zproštění viny požádala prokuratura, takže verdikt je pravomocný.
Sto metrů dlouhá tlačná sestava, což je spojení plavidel, z nichž aspoň jedno je umístěno před lodí s pohonem, narazila večer 3. listopadu 2016 do sportovní lodi a potopila ji. Padesátiletého muže se z lodi podařilo posádce tlačné sestavy zachránit, jeho o tři roky starší kolega ale nehodu nepřežil.
Český kapitán byl obžalován ze zabití z nedbalosti, ublížení na zdraví z nedbalosti a ohrožení lodní dopravy. Podle agentury DPA Čech přiznal podíl na nehodě. „Cítím se jako účastník kolektivní srážky,“ uvedl s tím, že nebezpečí střetu až do poslední chvíle nebylo předvídatelné.
Indonéská policie zadržela kapitána trajektu, který se potopil na jezeře Toba
Číst článek
Sportovní loď, která stejně jako jím řízená tlačná sestava, jela proti proudu Labe. Kapitán ji podle svých slov viděl a na radaru ji celou dobu také sledoval. Od lodi si prý držel odstup. Náhle ovšem loď zmizela, načež kapitán podle svých slov okamžitě snížil rychlost. Pak už to ale jednou či dvakrát „zarachotilo“, řekl Čech podle DPA u soudu.
Špatný technický stav
Muž, kterého se podařilo z potopené sportovní lodi zachránit, přiznal, že nebyla v nejlepším technickém stavu. Zpočátku podle něj dvojice navigovala pomocí mobilního telefonu, následně s autoatlasem. Orientovala se přitom podle pouličních lamp na břehu. Zatímco svědek podle svých slov vypil tři piva, jeho kolega, který byl u kormidla, podle něj nic nepil. Tělo muže, který při nehodě utonul, se podle agentury DPA našlo až po téměř roce na místě po proudu řeky.
Od 1. května 2025 se mění pravidla pro placení rozhlasového poplatku. Více informací zde.