„Třídy od čtvrtého po devátý ročník mají ranní, odpolední a distanční nebo prezenční výuku. Takže učíme na směny. Pedagogové z toho byli hodně rozladění,“ přiznává ředitelka školy v Opavě.
Škola chtěla žáky zklidnit, ukázat jim jiné formy zábavy a přimět je k častější komunikaci mezi sebou. Proto vytvořila nové relaxační zóny a na chodby pořídila stolní fotbaly a ping-pongové stoly.
„Znepokojivý trend poukazuje na hlubší krizi vzdělávacího systému, v němž se učitelé cítí stále zranitelnější a bez podpory,“ uvedla poslankyně Jin Sun-mee z Demokratické strany.
V jesenickém gymnáziu po povodni nefunguje topení. V přízemí budovy se učí i žáci základní školy z České Vsi. Oni i gymnazisté musejí chodit v mikinách a s teplem spoléhat na vysoušeče a přímotopy.
Podle aktuálního průzkumu agentury Median pro Radiožurnál by byly tři čtvrtiny Čechů, úplně přesně 74 procent, pro zákaz používání mobilů na základních školách.
„Další bezpečnostní opatření přijímat nebudeme. Budeme s dětmi mluvit, přesvědčovat je, nacvičovat s nimi nepředvídatelné události,“ uvedl ředitel Základní školy Komenského v Domažlicích Ivan Rybán.
Manželka prezidenta Eva Pavlová představila kampaň na začátek školního roku – Jsme v tom společně, která vznikla ve spolupráci s potravinovou, oděvní, nábytkovou bankou a neziskovými organizacemi.
Základní školu ve Městě Libavá bude od nového školního roku navštěvovat vůbec nejméně žáků v její víc než stoleté historii. Bude jich 56. Do první třídy nastoupí osm dětí.
Hasičům i v neděli pomáhají dva jeřáby a také dron s termovizí pro vyhledávání skrytých ohnisek, která stále dohašují, potvrdila mluvčí hasičů Kamila Langerová. Škoda ani příčina zatím neznají.
„Angličtina je klíčová,“ říká bývalý ministr školství Petr Gazdík (STAN). „Vyučovat i angličtinu bude náročné,“ oponuje v pořadu Pro a proti prezident Asociace ředitelů základních škol Luboš Zajíc.
Podle neurologa Martina Jana Stránského, se kterým vedení města zákaz letos v květnu konzultovalo, snižuje používání telefonů koncentraci dětí a efektivitu učení a hrozí také nebezpečí kyberšikany.
„Dětem se uleví, když zvládnou rodičům o známkách říct co nejdřív a na rovinu. Neměly by kvůli tomu zažívat výčitky nebo trest,“ říká pro Český rozhlas Plus psycholožka Tereza Tetourová.
Školáci zazpívali v Chicagu, v New Yorku nebo New Jersey. Nejlepší publikum ale podle nich bylo v moravském centru v Chicagu. „Tam se na nás lidi těšili a byla tam skvělá atmosféra,“ vyprávěli žáci.
Poruchy autistického spektra nebo kombinované postižení, dětí se speciálními vzdělávacími potřebami přibývá. Kapacity speciálních základních škol jsou ale omezené.
„Většinou ty děti mají problémy proto, že se jim nikdo nevěnuje. A v tom případě jim rok odkladu v ničem nepomůže,“ upozorňuje členka rady Asociace ředitelů základních škol Bohuslava Burá.
Podle finské veřejnoprávní televize Yle se střílelo ve škole Viertola, kterou navštěvuje asi 800 studentů. Škola poskytuje základní vzdělání pro žáky 1. až 9. třídy. Ve škole pracuje asi 90 lidí.
Ředitel školy v pražském Karlíně chce zakročit proti takzvané spádové turistice. Někteří rodiče totiž účelově mění dětem trvalé bydliště, aby je dostali do spádové oblasti vybrané školy.
Titul Zlatý Ámos pro nejoblíbenějšího učitele získal Dominik Simon ze Základní školy Antonína Baráka v Lovosicích. Do letošního ročníku soutěže žáci nominovali 72 vyučujících, o sedm více než loni.
Rusko má nový nástroj k manipulaci ukrajinských dětí, které žijí v okupovaných oblastech. Děti (12-17 let) podstupují desetidenní pobyty zprostředkované ruskými univerzitami.
Základní škola Formanská měla ke čtvrtku celkem 14 zaměstnanců, z toho osm podalo výpověď. Ze školy s bývalým ředitelem odešli čtyři učitelé z pěti, dvě vychovatelky a dva nepedagogičtí pracovníci.
Praha 3 považuje školu za segregovanou a chce vyučování přeměnit na alternativní formu vzdělávání. Podle pedagogů se ale děti a jejcih rodiče do nového systému nebudou schopní zapojit.