Američané propadli o víkendu nákupnímu šílenství. Utratili 60 miliard dolarů
Američané o víkendu otevřeli peněžky. Od čtvrtečního svátku Díkůvzdání utratili skoro 60 miliard dolarů, nákupní horečka byla letos o poznání intenzivnější než loni. Hodně k tomu přispěla rozšířená prodejní doba a nákupy přes internet.
Svátek Díkůvzdání býval zatím dnem klidu, kdy velké prodejní řetězce dávaly i svým zaměstnancům volno. Letos ale otevřely mnohé z nich už ve čtvrtek večer – například obchody Walmart, Target, Sears a následovalo je mnoho dalších.
Proti svátečním nákupům demonstrovali před obchodními domy Walmart odboráři, jejich hlasy však neměly velký ohlas. Nakupování v den Díkůvzdání večer je sice dalším krokem k nahlodání tradičního svátku, ale zdá se, že když to přinese větší tržby, prodejci se tím nebudou nijak trápit.
Výrazný nárůst tržeb zaznamenala americká Národní maloobchodní federace. Zatímco loni se o víkendu okolo Díkůvzdání utratilo 52 miliard dolarů, letos je to přes 59 miliard.
O nakupovací horečce v USA referoval v Ranním Radiožurnálu washingtonský zpravodaj ČRo Vít Pohanka
Loni vyšla průměrná útrata jednoho nakupujícího 398 dolarů, letos 423 dolarů
V obchodech se nákupní horečka projevila frontami a na některých místech i hádkami a potyčkami zákazníků, kteří soupeřili hlavně o výhodné nákupy elektroniky. Ta se nabízela s výraznými slevami ale v omezeném množství.
Dnešku se v Americe říká „kyber pondělí“, protože se nabízejí slevy po internetu. Rekordní víkendové prodeje jeho význam sníží, už o víkendu kombinovali Američané nákup přímo v obchodech s internetovými nákupy z domova.
Analytici soudí, že dnešní nákupy přes internet už trochu pozbývají významu. Souvisí to zřejmě i s tím, že se zlepšuje kvalita internetového připojení domácností a Američané nemají zapotřebí čekat na to, že si nakoupí přes rychlý internet v práci, což jim zaměstnavatelé v posledních letech tolerovali.