Projekt hyperlokálního zpravodajství skupiny PPF končí neúspěchem
Původně slibný projekt takzvaného ‚hyperlokálního zpravodajství‘, nakonec však spíše prodělečná investice za 200 milionů korun. Tak je možno ve zkratce shrnout minulost týdeníku ‚Naše adresa‘, který dnes zřejmě vyjde naposledy. Podle zaměstnanců by dnes měla firma rozdat svým zaměstnancům výpovědi. Projekt lokálního zpravodajství ‚Naše adresa‘ převzal v pátek od společnosti PPF podnikatel Richard Benýšek, který má podle některých komentářů fungovat jako její likvidátor. Firma PPF už se k situaci odmítla vyjadřovat.
„Dokud se k věci nevyjádří někdo ze skupiny PPF, můžeme o číslech jen spekulovat. Z toho, že skupina projekt prodala lze usuzovat, že nesplnil její očekávání. Investice se asi nevrátila v určitém čase nebo neukazovala zvyšující se tendenci návratnosti,“ říká Johana Doubravová, redaktorka serveru Strategie.cz, který se zaměřuje na média, marketing a reklamu.
„Jedním z důvodů, proč projekt neuspěl, může být to, že PPF Média uváděla na trh zcela novou značku. To je marketingově velice náročné, nese to s sebou velké investice. Další věcí je načasování. PPF Média uváděla na trh novou značku v době, kdy média obecně klesají v prodejích i v příjmech z inzerce. Pro média je současná doba velice složitá,“ pokračuje Doubravová.
„Projekt se spoléhal na otevřenost místních lidí, kteří by s ním spolupracovali na organizované a pravidelné bázi, tedy sami by psali, co se v místě jejich bydliště děje. Tato myšlenka určitě není mrtvá, ve Spojených státech vznikají nové a nové podobné projekty. Většinou jsou ale na trh uváděny pod nějakou velkou a zavedenou značkou. I česká zavedená média se čím dál tím častěji zaměřují na regionální zpravodajství, zájem čtenářů, tvůrců i inzerentů tady tedy je. Projekt ‚Naše adresa‘ tedy nebyl úspěšný pravděpodobně kvůli kombinaci nepříznivých faktorů,“ dodává Johana Doubravová ze serveru Strategie.cz.
O práci v ‚Naší adrese‘ přijde zhruba 130 lidí. Projekt začal vycházet loni v červnu ve čtyřech pilotních mutacích v okresech Kroměříž, Olomouc, Teplice a Ústí nad Labem. Investor, jímž byla skupina PPF, chtěl spustit podobné redakce ve všech okresech Česka a v průběhu posledního roku proto najímal další zaměstnance. V nových okresech měl týdeník propojený s webem fungovat od září.