Podíl mladých Britů sledujících televizní vysílání klesl poprvé pod 50 procent. Více je zajímá rozhlas

Podíl mladých Britů, kteří pravidelně sledují televizní vysílání, loni poprvé klesl pod 50 procent. Daří se naopak rozhlasu a videoobsahu na sociálních sítích YouTube a TikTok. Vyplývá to z průzkumu britského regulátora Ofcom, o kterém ve středu informovala stanice BBC.

Londýn Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Televize, dálkové ovládání (ilustrační foto)

Britové nyní častěji používají televizi ke sledování videí na internetu (ilustrační foto) | Foto: Alehandra13 | Zdroj: Pixabay | Licence Pixabay,©

Objem času, který Britové v průměru denně tráví sledováním videoobsahu, ať už televizního, či internetového, ale celkově narostl na čtyři hodiny a 31 minut. V roce 2022 to bylo o šest minut méně.

Televizi v loňském roce pravidelně sledovalo 48 procent mladých dospělých Britů, v průměru 33 minut denně. Jde o rapidní pokles proti roku 2018, kdy televizi pravidelně sledovalo 76 procent mladých lidí. Pokles je evidentní rovněž u dětí mezi čtyřmi a patnácti lety věku – z 81 procent v roce 2018 na 55 procent loni.

Britové nejen mladého věku podle Ofcomu nyní častěji používají televizi ke sledování videí na internetu. Z těch, kteří v domácnostech sledují YouTube, tak 34 procent činí na televizi.

25:34

Analytik: Facebook už nedominuje sociálním sítím. Pozornost stále více získává formát krátkého videa

Číst článek

Ze streamovacích služeb zůstává v Británii nejpopulárnější Netflix. Službám se však daří plošně – více než dvě třetiny britských domácností v loňském roce používaly alespoň jednu. Sektor na předplatném loni vydělal skoro čtyři miliardy liber (121 miliard Kč), což bylo o 22 procent více než v roce 2022, především díky zvýšení cen.

Dobré zprávy přinesl Ofcom rovněž rozhlasu. V prvním čtvrtletí letošního roku poslouchalo rádio na různých zařízeních nejvíce Britů za posledních dvacet let, a sice téměř 50 milionů. Sedm z deseti Britů starších patnácti let si poslechne komerční rozhlasovou stanici alespoň jednou týdně. Nejpopulárnější stanicí nicméně zůstává veřejnoprávní BBC Radio 2.

Streamovací službu Spotify používá na týdenní bázi asi 50 procent Britů. Streamování hudby, které mimo jiné Spotify nabízí, přináší nahrávacím společnostem asi dvě třetiny jejich zisků, píše BBC.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme