Čínská loď možná zachytila signál z černých skříněk malajsijského letadla
Čínská loď údajně zachytila v Indickém oceánu pulzující signál z černých skříněk ztraceného malajsijského letadla. Tvrdí to agentura Nová Čína. Jestli jde o zařízení z Boeingu 777, ale zatím není jasné. Na jednoznačné zprávy o letadle čekají skoro měsíc příbuzní pasažérů.
Čínská loď Chaj-sün zachytila signál o frekvenci 37,5 kHz, který se vysílá jednou za vteřinu. Přesně takové impulsy vysílají černé skříňky z letadel.
Záchranáři, kteří po ztraceném letadle pátrají už 29. den, se teď se snaží informaci z čínského plavidla ověřit a přesně určit místo, odkud signál vychází.
O záznamových technologiích v letadlech mluvil ve vysílání Radiožurnálu pilot a publicista Ladislav Keller
Stejné vlnění, jaké zaznamenali Číňané, by podle pilota a publicisty Ladislava Kellera mohla vydávat jedině černá skříňka z jiného letounu.
„To by znamenalo, že v té oblasti je ještě jiné zmizelé letadlo, což je ovšem velmi nepravděpodobné. Protože ty zapisovače mají pouze dopravní letadla, která mají určitou kapacitu osob – je to tuším okolo 17 osob na palubě a více. A o takovémto letadle by se určitě vědělo, že se ztratilo.“
„Čili tady je opravdu reálná možnost, že čínská loď skutečně zaznamenala signály, které vysílá letový zapisovač zmizelého boeingu,“ řekl Ladislav Keller Radiožurnálu.
Pátrání po ztraceném letounu se v posledních dnech zintenzivnilo, jelikož baterie z jeho černé skříňky by se měla v nejbližších dnech vybít. Její životnost se odhaduje na 30 dní.
Po vybití baterie bude pro pátrací týmy ještě obtížnější pohřešovaný letoun a jeho letové záznamníky najít.
I kdyby se potvrdilo, že jde skutečně o skříňky z malajsijského boeingu, jejich vyzvednutí může trvat ještě velmi dlouho.
Boeing společnosti Malaysian Airlines se ztratil 8. března cestou z Kuala Lumpuru do Pekingu. Podle odhadů se stroj zřítil v odlehlé části Indického oceánu, více než 2000 kilometrů od Austrálie. Na palubě bylo 239 lidí.