Kraj Vysočina dal za projekt silnice u Petrovic čtyři miliony korun. Obec stavbu zamítla
Kraj Vysočina zaplatil čtyři miliony korun za kontroverzní projekt. U obce Petrovice na Třebíčsku chtěl postavit zkratku do průmyslové zóny. Tamní obyvatelé s tím ale nesouhlasili, zastupitelstvo Petrovic proto stavbu definitivně zastavilo. Podle starosty obce tak kraj zbytečně utratil čtyři miliony. Vedení kraje to ale vidí jinak.
Obyvatelé obce Petrovice s novou silnicí do průmyslové zóny nesouhlasili. Dali proto dohromady petici, pod kterou je 260 podpisů z 330 voličů v obci.
„Vadí mně to moc, protože to povede kousek za baráky a změní to ráz přírody,“ vyjmenovává negativa stavby Eva Šoustalová.
Kraj Vysočina nechal vyprojektovat zkratku do průmyslové zóny za 4 miliony. Podle obyvatel utratil peníze zbytečně. Natáčel Michal Malý
Libuše Jandová se stavbou nesouhlasila od samého počátku, kdy se o plánech kraje dozvěděla.
„Jak to tady bude vypadat? Dovedete si představit žít tady a koukat se na to? Na ten nesmysl, co tady chtějí postavit?“ zlobí se Jandová.
Napsala kvůli tomu i dopis hejtmanovi: „Píšu mu to tam, všechno mu tam popisuju a zvu ho, ať se sem jde podívat.“
Projekt stál přibližně čtyři miliony korun
Podle náměstka hejtmana pro dopravu Libora Joukla z ČSSD ale proti zkratce do průmyslové zóny na počátku nikdo nic neměl. Proto také kraj nechal za bezmála čtyři miliony korun vypracovat i projekt.
„Všichni souhlasili s tím, že by tato varianta měla být. Konkrétně z obce Petrovice zde byl pan starosta a neměl s tím žádný problém,“ upozorňuje Joukl.
To ale nezávislý starosta Petrovic Zdeněk Jeřábek popírá: „Od začátku hned na tom prvním jednání, které bylo v Okříškách, jsme nesouhlasili.“
Starosta Petrovic: Byli jsme postaveni před hotovou věc
Český rozhlas má písemný záznam z jednání k dispozici. U všech dotčených obcí je souhlasné stanovisko, pouze u Petrovic je napsáno, že lze předpokládat nesouhlas obyvatel s přeložkou silnice.
Podle starosty Jeřábka toto kraj od začátku věděl, přesto nechal trasu jejich katastrem vyprojektovat, i když nebyla schválená ani změna územního plánu.
„Studie nám byla předložena už v nějaké vypracované formě. Byli jsme vlastně postaveni před hotovou věc,“ podotýká Jeřábek.
Postup Kraje Vysočina náměstek hejtmana pro dopravu vysvětluje takto: „Napřed musíte udělat určitou fázi projektové dokumentace, abyste se dostali k něčemu, k čemu se můžete vyjádřit.“
Kraj by také podle něj mohl peníze přesunout někam jinam, například na obchvat Nového Veselí.