Lewis Hamilton přijde o svou oblíbenou Velkou cenu Malajsie. Do programu se vrátí Německo a Francie
Ve Spojených arabských emirátech skončila o víkendu letošní sezóna formule 1. Ta příští začne za čtyři měsíce tradičně v Austrálii a fanoušci věří, že boj o titul bude ještě dramatičtější než letos. V programu bude chybět Velká cena Malajsie, zato se vrátí Německo a Francie.
Britský pilot Mercedesu oslavil v Mexiku čtvrtý titul mistra světa a ve stejném týmu se v příštím roce pokusí o obhajobu. Už teď je ale jisté, že nebude závodit na oblíbeném okruhu v Sepangu. Z kalendáře pro rok 2018 totiž zmizí Velká cena Malajsie. Tamní pořadatelé už nezvládali celý projekt financovat, navíc jim přibyla konkurence v podobě 300 kilometrů vzdáleného Singapuru.
Souboje i za hranicemi fair play. O titul ve formuli 1 se nebojovalo vždy jen čestně
Číst článek
„Do Malajsie začalo jezdit i méně diváků, takže to má ekonomické důvody. Dalšími důvodem je i politická změna ve vedení Malajsie, což znamenalo ztrátu podpory pro Velkou cenu,“ vysvětluje expert a komentátor závodů formule 1 Tomáš Richter.
Počet závodů se zvýší na jednadvacet, do kalendáře se vrací Velká cena Německa na Hockenheimringu a Velká cena Francie. Jedna novinka čeká na závodníky hned na úvod nové sezóny - nad kokpitem nad hlavou každého jezdce bude ochranná konstrukce přezdívaná svatozář.
„Je to konstrukce, která vyvolává obrovské vášně, protože vypadá extrémně neesteticky a činí celkový vzhled formule velmi ošklivým. Navíc i řada odborníků a zkušených závodníků říká, že je to prvek, který je na současné, již tak vysoké úrovni bezpečnosti Formule 1, zbytečný,“ popisuje nový bezpečnostní prvek z dílny Mezinárodní automobilové federace Tomáš Richter.
Bottas vyhrál poslední závod sezony F1. Na pódiu ho doplnili Hamilton s Vettelem
Číst článek
Samotná pravidla se po technické, sportovní ani finanční stránce nemůžou změnit do roku 2020 kvůli smlouvám mezi týmy formule 1 a vedením mistrovství světa. Nový šéf Chase Carey chce ale od roku 2021 pravidla změnit a víc přiblížit závody fanouškům. Podle experta Tomáše Richtera by se mělo nové vedení snažit, aby byla formule 1 také finančně spravedlivější.
„Nikdo jiný nemá v závodě šanci vyhrát než Mercedes, Ferrari a možná Red Bull. Ti ale vítězí, jen když mají Mercedes a Ferrari smůlu. Toto je třeba změnit, protože šampionát, kde startuje deset týmu a kde od čtvrtého týmu dál nemají šanci na stupně vítězů, není atraktivní,“ dodává Richter.
O změnách se začne jednat už v příštím roce.
The season may have ended with a whimper, but the sport of F1 has taken a big step forward.
— BBC Sport (@BBCSport) 27 November 2017
Here's why: https://t.co/GCZHGjGeOi pic.twitter.com/IlcdysEqyt